-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vårt valg
Luksusen flommer, enten du velger den ene eller den andre av testbilene, men når det gjelder førermiljøet synes vi det oser mest luksus av S 350. Plassen er også hakket bedre i S 350.
Den nye sekssylindrede V-motoren i S 350, med 272 hester, er den minste av to motorer i S-serien, og S 350 er sånn sett "budsjettmodellen". Selv om vi her på berget ikke akkurat kan kalle den en billigbil, er det et faktum at den er 427.000 kroner billigere enn storebror S 500. Med mindre du er veldig opptatt av kjapp akselerasjon er det ikke behov for mer skyv enn 3,5-literen kan gi. Det samme kan sies om 3.0 TDI-motoren i A8, både akselerasjon og dreiemoment
tilsier at ekvipasjen har nok krefter, du trenger ikke kjøpe deg opp til
større, og til dels mye dyrere, bensinmotorer.
Selv på dette nivået, nærmest som et paradoks, er ikke bakseteplassen imponerende. Hvis baksetet er prioritert, bør du velge lang versjon, som i S 350 koster 49.300 kroner mer. Audi A8 blir uforholdsmessig mye dyrere i lang versjon fordi du da må "bytte" til større motor.
Alt i alt faller vårt valg denne gang på Mercedes-Benz S 350, med en knapp poengseier over Audi A8.
LES VIDERE:
- Innledning
- Audi A8
- Mercedes-Benz S 350
- Priser og tekniske data