-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vårt valg
Luksusen flommer, enten du velger den ene eller den andre av testbilene, men når det gjelder førermiljøet synes vi det oser mest luksus av S 350. Plassen er også hakket bedre i S 350.
Den nye sekssylindrede V-motoren i S 350, med 272 hester, er den minste av to motorer i S-serien, og S 350 er sånn sett "budsjettmodellen". Selv om vi her på berget ikke akkurat kan kalle den en billigbil, er det et faktum at den er 427.000 kroner billigere enn storebror S 500. Med mindre du er veldig opptatt av kjapp akselerasjon er det ikke behov for mer skyv enn 3,5-literen kan gi. Det samme kan sies om 3.0 TDI-motoren i A8, både akselerasjon og dreiemoment
tilsier at ekvipasjen har nok krefter, du trenger ikke kjøpe deg opp til
større, og til dels mye dyrere, bensinmotorer.
Selv på dette nivået, nærmest som et paradoks, er ikke bakseteplassen imponerende. Hvis baksetet er prioritert, bør du velge lang versjon, som i S 350 koster 49.300 kroner mer. Audi A8 blir uforholdsmessig mye dyrere i lang versjon fordi du da må "bytte" til større motor.
Alt i alt faller vårt valg denne gang på Mercedes-Benz S 350, med en knapp poengseier over Audi A8.
LES VIDERE:
- Innledning
- Audi A8
- Mercedes-Benz S 350
- Priser og tekniske data