-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vårt valg
Luksusen flommer, enten du velger den ene eller den andre av testbilene, men når det gjelder førermiljøet synes vi det oser mest luksus av S 350. Plassen er også hakket bedre i S 350.
Den nye sekssylindrede V-motoren i S 350, med 272 hester, er den minste av to motorer i S-serien, og S 350 er sånn sett "budsjettmodellen". Selv om vi her på berget ikke akkurat kan kalle den en billigbil, er det et faktum at den er 427.000 kroner billigere enn storebror S 500. Med mindre du er veldig opptatt av kjapp akselerasjon er det ikke behov for mer skyv enn 3,5-literen kan gi. Det samme kan sies om 3.0 TDI-motoren i A8, både akselerasjon og dreiemoment
tilsier at ekvipasjen har nok krefter, du trenger ikke kjøpe deg opp til
større, og til dels mye dyrere, bensinmotorer.
Selv på dette nivået, nærmest som et paradoks, er ikke bakseteplassen imponerende. Hvis baksetet er prioritert, bør du velge lang versjon, som i S 350 koster 49.300 kroner mer. Audi A8 blir uforholdsmessig mye dyrere i lang versjon fordi du da må "bytte" til større motor.
Alt i alt faller vårt valg denne gang på Mercedes-Benz S 350, med en knapp poengseier over Audi A8.
LES VIDERE:
- Innledning
- Audi A8
- Mercedes-Benz S 350
- Priser og tekniske data