-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Aiways med nesten-SUV
Mens vi venter på at Aiways skal begynne å selge i Europa, stagger de oss med en interessant konseptbil i Genève.
Aiways er vel den kinesiske start-up’en vi har hatt tettest kontakt med, fordi denne fabrikken har lagt stor vekt på å ha kontakt med oss.
Det virker som de går til jobben med ganske smart innstilling. De går aldri høyt ut og forteller at nå er (endelig) den femte eller sjette investeringsrunden på plass, og i hvert fall etter de fotografiene vi ser virker det som om de får ting på plass hva produksjon angår.
At de også presenterte oss for Europeisk Typegodkjenning i september i fjor, sier litt om hvordan de jobber.
U5 het den attraktive mellomklassebilen de viste oss i Genève i fjor – og som på høsten var på gjennomfart i Oslo, på vei fra fabrikk til Frankfurt. De forteller at den skal være klar for markedet, og at også markedsorganisasjonen deres i Europa skal være oppe og gå i år.
Men mens produksjon og administrasjon har jobbet for å få ting på plass, har utvikling også kunnet boltre seg litt.
Med ex-Pininfarina-designer Ken Okuyama i spissen («han kommer over en gang i måneden for å se hvordan det går, men jobber ellers hjemmefra» får vi vite) har de utviklet en konseptbil.
Den har imidlertid fått nok navn til at vi kan tro den er tiltenkt en kommersiell rolle om ikke så altfor lenge, dessuten er den midt i blinken for markedet.
U6ion heter den og er akkurat nok Crossover og Coupé til at den ikke er SUV, men den har garantert nok SUV-trekk til at den vil kunne bli en attraksjon for mange.
Det at den har litt offroad-preg burde heller ikke gjøre noe. Biler skal visst stå litt høyt for tiden (så jeg på Mazdas MX 30 da de viste den i Oslo i forrige uke).
Den er bygget på den samme MAS-plattformen som U5 (MAS betyr forresten More Adaptable Structure) og den har helt klar det samme designspråket som produksjonsbilen.
Dette er en av Genève-bilene jeg virkelig gleder meg til å se nærmere på.