-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
MiTo fra Novitec
Novitec er nok mest kjent for sine rå sportsbiler. Men de ønsker også kontakt med et bredere spekter av bilentusiaster.
Nå har det tyske tuningselskapet kastet seg over Alfa Romeos nye småbil, MiTo. I tillegg til motortrimming, har de satt sammen en aerodynamisk pakke for de som ønsker en MiTo utenom det vanlige. Du får også lekre spesialfelger med diameter på inntil 18 tommer.
Novitec Powerjet 2 kaller de oppskriften som øker effekten i 1,4-liters turbomotoren med 31 hk. Samtidig økes maks dreiemoment med 30 Nm.
Les vår prøvekjøring av MiTo her
Plugg og lek
Plug-and-play enheten som sørger for at hissigproppen blir et regelrett råskinn med hele 186 hk, tar i følge Novitec bare fem minutter å montere. Dermed senkes akstiden til 7,4 sekunder – 0,7 raskere enn originalt.
Dieselvenner får hjelp via Novitec Powerrail 5. Effekten i en 1,3 JTD, øker med denne montert fra 90 til 110 hk. I tilfelle 1,6 JTD, er økningen på 24 hk – fra 120 til 144. Maks dreiemoment stiger i begge tilfeller med ca 50 Nm.
Aerodynamikk
Uavhengig av motortrimming, tilbyr Novitec et lekkert bodykit til MiTo. Her får du en lav frontspoiler med store luftinntak. Sett fra siden reduserer sideskjørt avstanden mellom bil og asfalt på elegant vis. Hekken er utstyrt med en diskret spoiler over bakluka samt diffusor integrert i bakfangeren.
Du får også et skreddersydd eksosanlegg med en, to eller fire enderør i rustfritt stål. I følge Novitec er det akustiske bildet her minst like godt ivaretatt som det estetiske.
Og selvsagt tilbyr Novitec stilige felger til bilen – 18-tommere med gummi fra Pirelli som måler 215/35 R18. Du kan få sportsfjærer som senker bilen med 40 mm, eller du kan gå for et justerbart understell som kan senke den med mellom 35 og 65 mm.
Uansett ser dette ut som mye moro på kompakte mål.