-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
MiTo fra Novitec
Novitec er nok mest kjent for sine rå sportsbiler. Men de ønsker også kontakt med et bredere spekter av bilentusiaster.
Nå har det tyske tuningselskapet kastet seg over Alfa Romeos nye småbil, MiTo. I tillegg til motortrimming, har de satt sammen en aerodynamisk pakke for de som ønsker en MiTo utenom det vanlige. Du får også lekre spesialfelger med diameter på inntil 18 tommer.
Novitec Powerjet 2 kaller de oppskriften som øker effekten i 1,4-liters turbomotoren med 31 hk. Samtidig økes maks dreiemoment med 30 Nm.
Les vår prøvekjøring av MiTo her
Plugg og lek
Plug-and-play enheten som sørger for at hissigproppen blir et regelrett råskinn med hele 186 hk, tar i følge Novitec bare fem minutter å montere. Dermed senkes akstiden til 7,4 sekunder – 0,7 raskere enn originalt.
Dieselvenner får hjelp via Novitec Powerrail 5. Effekten i en 1,3 JTD, øker med denne montert fra 90 til 110 hk. I tilfelle 1,6 JTD, er økningen på 24 hk – fra 120 til 144. Maks dreiemoment stiger i begge tilfeller med ca 50 Nm.
Aerodynamikk
Uavhengig av motortrimming, tilbyr Novitec et lekkert bodykit til MiTo. Her får du en lav frontspoiler med store luftinntak. Sett fra siden reduserer sideskjørt avstanden mellom bil og asfalt på elegant vis. Hekken er utstyrt med en diskret spoiler over bakluka samt diffusor integrert i bakfangeren.
Du får også et skreddersydd eksosanlegg med en, to eller fire enderør i rustfritt stål. I følge Novitec er det akustiske bildet her minst like godt ivaretatt som det estetiske.
Og selvsagt tilbyr Novitec stilige felger til bilen – 18-tommere med gummi fra Pirelli som måler 215/35 R18. Du kan få sportsfjærer som senker bilen med 40 mm, eller du kan gå for et justerbart understell som kan senke den med mellom 35 og 65 mm.
Uansett ser dette ut som mye moro på kompakte mål.