-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alpine fra Torino
Hadde det vært normale tider hadde vi hatt en Genève-utstilling og der hadde elevene fra IED i Torino vist oss en 1:1 modell som forteller hvordan de tenker akkurat nå. I stedet skal vi få den på skjerm.
I år er det Alpine som har gått til Istituto Europeo di Design og bedt om å få noen gode ideer.
Vi har ikke sett annet enn et teaserbilde foreløpig, men jeg går ut fra at som vanlig blir modellen utført i 1:1 av et av de store prototype-verkstedene i Torino slik at både studentene og vi får anledning til å møte vidunderet i full størrelsen.
Jeg stusset litt over navnet som er blitt Alpine A4810.
Noe oppslagsverk i Alpine-navn er jeg ikke, men det har da aldri vært noe firesifret modell navn i familien?
442 med helter som Didier Pironi og de to Jean-Pierre’ne, Jassaud og Jabouille, husker jeg godt – der var det mye gloria.
Men hva er det ungdommen vil med dette underlige navnet?
Jeg vet Alpine har hatt noen Le Mans type racere de siste årene, 470 og 480 – men disse studentene som skal vise oss bilens vei fremover kan da umulig ha ramlet for noe racing-aktig?
På den annen side. Det sies at hydrogen er en vesentlig del av denne bilens fremdrift, og siden Le Mans har åpnet for en egen hydrogenklasse kan det kanskje være vi er på sporet av noe allikevel.
Svaret skal vi – håper jeg – få når vi møter hele bilen, og ikke bare et lite teaserbilde, den 18 mars.
Men i mellomtiden kan vi minne om hva et annet teaserbilde viser. Det kommer rett fra Alpine og forteller oss om Alpines komplette elbil-program i 2026.
GT-X Over ligger på toppen. Det skal bli en batteri-elektrisk Coupé-SUV. I midten har vi en elektrisk hot hatch basert på Renaults kommende Super-Cinq. Nederst finner vi en lav sportsvogn med typisk Alpine-oppskrift.
Det er et år siden Alpine og Lotus startet et formelt samarbeid om utvikling av blant annet en elektrisk sportsbil. Det er veldig sannsynlig at alle disse tre bilene har klare spor fra dette samarbeidet i seg.