-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kompakt og leken Alpine
Alpine skal stå for alt det lystige fra Renault-konsernet i årene fremover. Dette kan blir merkets rimeligste alternativ.
At Renault mener alvor med Alpine bekreftes av at alle Renaults sportslige aktiviteter, som Formel 1 og Le Mans, nå er kledd opp i Alpine-blått.
Vi fortalte i sommer om merkets fremtidsambisjoner som blant annet innebærer at det blir helelektrisk. Klikker du deg tilbake vil du også finne renderinger av flere kommende modeller.
Modellen vi viser rendering av i dag blir trolig merkets rimeligste bil, men det betyr ikke at den blir kjedelig.
Bilen skal baseres på den kommende Renault 5 som skal gjenopplives i elektrisk innpakning og som vi allerede har fått en forsmak på – senest på bilutstillingen i München i september.
Dere som husker Renault 5, forgjengeren til Clio, vet også at den kom i noen meget potente versjoner med turbo, og det er nok i denne retningen Alpine tenker når de planlegger sin nye kompaktmodell.
Les også: Ambisjoner hos Renaults sprekeste
Regn med at Alpine A5 blir en bil som vekker oppsikt i trafikken med sportslige detaljer og egenskaper som et senket chassis, en front som nærmest slikker bakken, bredere skjermer, bakvinge, spesialfelger og egne Alpine-farger. Og selvsagt et sportslig interiør.
Mens en gjenfødt Renault 5 får en moderat drivlinje med rundt 130-140 hestekrefter kan du regne med at Alpine-versjonen vil få det dobbelte – muligens kombinert med firehjulsdrift.