-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Spreke minner
Du skal ha levd en stund for å ha et forhold til Renault Alpine. Ja, om du ikke var på Le Mans i midten av juni da.
Alpine-navnet hadde sin storhetstid på 1960- og 70-tallet, og gjorde seg bemerket innen rally så vel som baneracing.
I 2012 var de på plass i Monaco med en konseptbil for å markere femtiårsdagen til den opprinnelige A110.
Den modellen har for øvrig også vært godt representert i Rallye Monte-Carlo Historique de siste årene.
Steg for steg
Så, i vinter, dukket de opp med en virtuell Vison Gran Turismo, som de ikke nøyde seg med å vise på skjerm. Neida, de bygget den og stilte den ut på Retromobile i Paris.
Les også: Renault tilbake i D-segmentet
Og vi skal fortsatt holde oss i Frankrike – for under årets 24-timersløp på Le Mans viste de nok en konseptbil. Leser du vår omtale av denne, får du med deg mer av historien til dette franske merket også.
Prototyp
Nå har våre spionfotografer kommet over en prototyp under testing i Syd-Spania. Den er pakket inn i en modifisert Lotus Exige-kropp, men regn med at den endelige modellen får mye til felles med konseptbilen som ble vist på Le Mans.
Selv om Renault har holdt tilbake de fleste detaljer om den kommende Alpine-modellen, vet vi at den skal bli en lett toseter med hybrid drivlinje og at den skal debutere i 2016.
Det snakkes om en kompakt 1,6-liters turbo bensinmotor med 240 hester. Sammen med en elmotor skal den sørge for en samlet effekt på rundt 300 hester.
Dersom ingeniørene greier å holde vekten nede på Mazda MX-5 / Alfa Romeo 4C-nivå, kan jo det bli en eksplosiv pakke.