-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Chevrolet Nubira og Skoda Octavia møter Ford Focus og Opel Astra: Ujålete stasjonsvogner
I utgangspunktet har alle fire testbilene en basispris rundt 200.000 kroner, og sånn sett er dette antistatusstasjonsvogner for folk flest – men det er fort gjort å henge på utstyr som løfter prisen til nye høyder. Holder påstanden om at billigst er best?

Først publisert i BIL 6 - 2005.
Vi lar denne gang et koreansk-amerikansk og et tsjekkisk produkt måle krefter mot to tyske. Gunstig basispris til tross, våre testbiler viser stort sprik i utstyrsnivå som forandrer prisbildet dramatisk. Selv om bilene hører hjemme i den såkalte kompaktklassen, er bagasjerommet så stort at det er attraktivt for både barnefamilier og firmabilbrukere.
LES VIDERE:
- Chevrolet Nubira
- Ford Focus- Opel Astra
- Skoda Octavia- Konklusjon
- Priser og tekniske data