-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Chevrolet Nubira og Skoda Octavia møter Ford Focus og Opel Astra: Ujålete stasjonsvogner
I utgangspunktet har alle fire testbilene en basispris rundt 200.000 kroner, og sånn sett er dette antistatusstasjonsvogner for folk flest – men det er fort gjort å henge på utstyr som løfter prisen til nye høyder. Holder påstanden om at billigst er best?
Først publisert i BIL 6 - 2005.
Vi lar denne gang et koreansk-amerikansk og et tsjekkisk produkt måle krefter mot to tyske. Gunstig basispris til tross, våre testbiler viser stort sprik i utstyrsnivå som forandrer prisbildet dramatisk. Selv om bilene hører hjemme i den såkalte kompaktklassen, er bagasjerommet så stort at det er attraktivt for både barnefamilier og firmabilbrukere.
LES VIDERE:
- Chevrolet Nubira
- Ford Focus- Opel Astra
- Skoda Octavia- Konklusjon
- Priser og tekniske data