-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Chevrolet Nubira og Skoda Octavia møter Ford Focus og Opel Astra: Ujålete stasjonsvogner
I utgangspunktet har alle fire testbilene en basispris rundt 200.000 kroner, og sånn sett er dette antistatusstasjonsvogner for folk flest – men det er fort gjort å henge på utstyr som løfter prisen til nye høyder. Holder påstanden om at billigst er best?

Først publisert i BIL 6 - 2005.
Vi lar denne gang et koreansk-amerikansk og et tsjekkisk produkt måle krefter mot to tyske. Gunstig basispris til tross, våre testbiler viser stort sprik i utstyrsnivå som forandrer prisbildet dramatisk. Selv om bilene hører hjemme i den såkalte kompaktklassen, er bagasjerommet så stort at det er attraktivt for både barnefamilier og firmabilbrukere.
LES VIDERE:
- Chevrolet Nubira
- Ford Focus- Opel Astra
- Skoda Octavia- Konklusjon
- Priser og tekniske data