-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konkret nytt fra SAAB
Det er lenge siden vi har bragt noen nyheter om Saab. Nå kan vi fortelle om en ny logo som peker i retning av at det er nytt liv der.
Det var det svenske nettstedet Resume som kunne fortelle om en ny Saab-logo. Du skal se lenge og nøye på den for å oppdage at det er nytt, men det som er litt spennende rundt dette er at det er de nye Saab-eierne som sparket prosessen i gang.
Det er Stockholm Design Lab som har gjort den nye utformingen, og de forklarer den åpenbare mangelen på revolusjon med at dette arbeidet startet de faktisk da Saab fremdeles var i produksjon, men under nye eiere.
Så stoppet det hele opp, også arbeidet med ny grafisk identitet.
Men så har den aller nyeste eieren, Nevs, satt i gang prosessen igjen, og bak det må det åpenbart ligge en idé om at de snart skal få bruk for navnet.
Nevs har fått tillatelse både av lastebilfabrikken Scania og militærutstyr-produsenten Saab å fortsette å bruke Saab-navnet på eventuelle biler. Det eneste de ikke får lov til å bruke er Griff-hodet som fulgte med da Scania og Saab fusjonerte i 1969.
- Men det er ikke noe vi savner, sier Per Carlsson som er grafisk formgiver på Design Lab til Resume.
Nevs, som betyr National Electric Vehicle Sweden, overtok store deler av Saab-boet ved utgangen av august i fjor.
Dette er et svensk aksjeselskap med mye kinesisk kapital og ledes av en svensk-kineser ved navn Kai Johan Jiang. Han grunnla og eier noe som heter National Modern Energy Holdings Ltd, et kinesisk selskap som er hovedaksjonær i Nevs.
Den opprinnelige planen var at de skulle begynne å bygge en ren elektrisk utgave av 9-3 i Kina en gang neste år.
Nå har imidlertid Nevs gått ut til Saabs gamle underleverandører for å undersøke mulighetene av å starte opp produksjonen av en forbrenningsmotordrevet utgave av 9-3 igjen, med produksjonen basert i Trollhättan.
Nevs har ikke gått ut med sine produksjonsideer, men de som har sett henvendelsene til underleverandørene antyder at det satses på 20.000 biler allerede i år, med produksjonsstart i uke 34.
Modellene skal i første omgang være 9-3 og 9-3 Cabriolet. Neste år kommer 9-3X til, og da skal det produseres 60.000 biler. Med den elektriske utgaven som er klar i 2014, ser man frem mot 120.000 i 2015.
Det sier seg selv at skepsisen i Sverige er stor, og at mange synes de kjenner igjen de samme tonene som da Victor Müller var Saab-eier.
Det blir ganske tydelig når Resume følger opp nyheten om logoen. De har spurt Saabs to gamle reklamebyråer, Lowe Brindford og Valentin & Byhr, om de er interessert i å knyte nye bånd med den gamle partneren.
Ingen av dem kommer til å ta kontakt med Saab forteller de, og årsaken er ganske grei: De driver ingen forretning nå, og det vil nok ta flere år før det blir relevant å bruke reklamebyrå igjen – er deres vurdering.