-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Lang kineser til USA
Volvo ønsker enda større uttelling i USA. En Kinabil blir et viktig verktøy.
Nå er uten tvil XC90 den viktigste modellen når Volvo øker satsingen i det store USA-markedet. Og det skulle ikke forundre meg om ikke også de nye modellene, V60 Cross Country og S60 Cross Country kan bli viktige bidragsgivere.
Men Volvo overrasket med å avduke nok en ny modell på første pressedag i Detroit – S60 Inscription.
Kina-spesial
Dette er en Volvo som er skreddersydd for Kina, og det er også der den bygges eksklusivt. Men nå får amerikanske kunder også tilbud om å kjøpe denne bilen med 8,6 cm ekstra lengde for passasjerene i baksetet.
Ifølge Lex Kerssemakers, visepresident med ansvar for produktstrategi, har de foretatt grundige markedsundersøkelser i det som tradisjonelt har vært Volvos viktigste marked.
-Det er en selvfølge at amerikanerne setter pris på Volvos tradisjonelle styrker, som høy sikkerhet, kraftige motorer og felles egenskaper i de ulike modellene. Det vi har lagt til i S60 Inscription er et luksuriøst innslag med fineste materialer, elegante detaljer og skandinavisk designspråk, sier Kerssemakers.
Luksus
Interiøret har paneler i valnøtt, dekor i silkematt metall, ekstra bakseteplass og unike 19-tommers hjul.
Bilen skal leveres med T5 motor (245 hk) og kundene kan velge om de vil ha drift på forhjulene eller på alle fire.
Utstyrsnivået Premier innebærer blant annet skinninteriør, «sol/måne» tak og Sensus navigasjonspakke.
De som ønsker enda mer kan velge utstyrsnivå Platinum som i tillegg til ovennevnte inneholder et full Sensus teknologipakke, et avansert lydanlegg fra Harman Kardon, Xenon lys og «en utstyrspakke som skal øke kjøregleden».
S60 Inscription kommer i salg i USA til sommeren. Det må da være første gang en produsent med europeisk opphav eksporterer en bil fra Kina?