-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Unik Lambo
Dersom du vil være original, så ikke gå for Veyron. Minst seks av dem er på auksjon i høst. Gå heller for denne enestående Lamborghinien.
Foreløpig aner jeg ikke noe om historien, bortsett fra at forløperen til denne bilen var en fast gjest på utstillings-løypa i flere år etter at den ble vist i Genève i 2005.
Og en av grunnene til at jeg ikke vet noe er at katalogen på langt nær er skrevet, og det er i auksjonskatalogene man virkelig kan lese det Store Eventyrene om hvor fantastisk selv en Fiat X 1/9 kan være.
Så jeg ser ikke bort fra at denne kan ha en spennende historie også, men for det første trenger den ikke noe oppkonstruert eventyr – den er spennende nok i seg selv. Og for det andre kan en slik historie umulig inneholde noe om spennende kjøring.
For selv om bilen er fullt funksjonsdyktig og klar for gateregistrering i de fleste land i verden, har den bare vært kjørt ca. 180 km. Det tilsvarer vel omtrent opp og ned på rampene på de forskjellige utstillingene.
Smakebit
Bilen heter Lamborghini Concept S. Den ble bygget under designsjef Luc Donckerwolkes ledelse.
Dette var forresten noe av det siste han presenterte der, i 2005 ble han sendt til Seat, deretter ble det Bentley der han hoppet av for noen uker siden og nå tyder alle solemerker på at han skal etterfølge sin gamle sjef fra Audi, Peter Schreyer, som designsjef for Hyundai / Kia-konsernet.
Men i hvert fall: i 2005 ventet alle på en åpen versjon av Gallardo, og Concept S ble en smakebit på hva man kunne vente seg. Eller ikke.
Reprise
Enorm respons gjorde at Lamborghini bygde en ny utgave av Concept S, den debuterte på Concorso Italiano, Monterey i 2006.
Den modellen var enda mer radikal enn bilutstillingsversjonen, blant annet med en «ryggrad» som skiller de to setene og med enda mer radikal behandling av frontruten.
Det var åpenbart tenkt som produksjonsmodell, i meget begrenset opplag. Resultatet ble superbegrenset, man stoppet på chassisnummer 1, som skal på auksjonsblokka til RM Sothesby’s i New York i november.