-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Venter på Wagoneer
Jeep brukte Genève-utstillingen til å feire 75 år. Vi fikk et par ideer om neste Wagoneer.
Jeep er vel den mest dynamiske merkevaren i den store FiatChrysler-buketten for tiden. Men Genève hoppet de over. Det som var nytt der var i første rekke en mengde 75th Anniversary Special Editions.
Derfor fikk vi selvfølgelig også et glimt av originalen. Den firehjulsdrevne alt-i-ett-maskinen som begynte å gjøre seg gjeldende fra 1941, og som etter krigen fikk navnet CJ – Civilian Jeep.
Men det som var litt mer interessant var at de av en eller annen grunn hadde stilt opp en 1946 Willys Wagon og en 1963 Jeep Wagoneer – begge med direkte utsikt til Maseratis nye Levante.
Særlig den store Wagoneeren ga et fem meter langt, veldig klart budskap: nå er det ikke lenge vi behøver vente på den nye Grand Wagoneer – men den måtte bare ikke komme i veien for Levante akkurat her.
Og selv håper jeg veldig på at Wagon-minnet kan tydes i retning av at woody-looken er på vei tilbake på Jeeps Über-SUV.
Den kommende Grand Wagoneer, modellår 2018, kommer til å bli en av gruppens mest profitable modeller, og skal rettes mot hele verden – først og fremst Kina, Gulf-statene og Europa - ikke bare USA. Den kommer til å bli den «grandeste» modeller derfra noensinne og blir en konkurrent mot toppmodellene fra Audi, BMW og Range Rover.
At den kommer til å bli bygget på en Grand Cherokee-basis, men med noen innslag, blant annet på motorsiden, fra Levante, kommer ingen til å snakke høyt om.
Men pengetellerne kommer til å juble, for her får vi en samling komponenter hentet fra felles-kjøkkenet, men pyntet opp med håndsydd kalveskinn og flere pixler pr. kv.cm. enn hos noen av konkurrentene.
Mens vi venter på den, får vi nøye oss med 75-års-jubilanter.