-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sporty crossover
BMW er i ferd med å utvikle en kompakt og sporty modell. Her er den ikledd testhabitt.
Vi møtte BMW X2 som konsept på Paris-utstillingen sist høst, og den skilte seg markant ut fra den øvrige X-serien gjennom et langt mer sportslig uttrykk.
Slik den sto i Paris så den mer ut som en litt høy coupé enn en SUV – derfor velger vi å kalle den crossover. Konseptbilen hadde ekstremt lave sideruter og nærmest skjulte sidedører bak. Det kan vi regne med endrer seg innen den går til produksjon.
Fordel av fellesskapet
Bilen skal bygges på UKL-plattformen som også benyttes for nye BMW X1, 2-serie Active Tourer / Grand Tourer og den moderne Mini-familien. Det innebærer forhjulsdrift som standard, og firehjulsdrift som opsjon.
Motorer har jo BMW nok av, både 1,5- og 2,0-litere for bensin og diesel. De større sekserne er neppe aktuelle her.
Plug-in hybridløsningen fra 225xe kan nok enkelt flyttes over i en X2, og den er jo som skapt for den norske avgiftspolitikken.
Grunnet den sportslige fremtoningen konseptbilen hadde, er det også spekulert i at det kan komme en M Performance versjon med rundt 300 hester.
Tradisjonelt blir BMWs konseptbiler realisert innen ganske kort tid, så det er ikke urealistisk at BMW X2 kommer på markedet i løpet av inneværende år.