-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Nå er 9-3 på båndet igjen
Kinesiske NEVS, det kinesiske selskapet som overtok Saab, har nå satt i gang produksjon av den tidligere Saab-modellen under eget merkenavn. Saab får de nemlig ikke lov å kalle den.
Det er gått fem år siden NEVS overtok Saab, så man kan trygt si at de har hatt en trang fødsel. Men i begynnelsen av desember rullet de første bilene av samlebåndet på den nye fabrikken som ble påbegynt i juni 2015.
I startfasen har fabrikken en kapasitet på 50.000 biler i året, men den skal i neste fase bygges ut til 220.000 biler.
Bilen som nå er i produksjon er basert på siste generasjon Saab 9-3, og den er mer lik på forgjengeren enn på de konseptbilene NEVS har vist med betegnelse 9-3 og 9-3X.
Innmaten har imidlertid lite til felles med forgjengeren – NEVS 9-3 er en ren elbil, den første av en serie nye miljøbiler den kinesiske fabrikken planlegger å bygge i årene fremover.
Ifølge NEVS jobber team i Kina og Sverige (Trollhättan) med utvikling av tre generasjoner elbiler, hvorav den siste er selvkjørende og utvikles i tett samarbeid med DiDi Chuxing – Kinas svar på Uber.
DiDi forventer å ha en flåte på en million autonome biler i 2020, og NEVS skal står for produksjonen av disse.
I juni viste NEVS sin forsmak på den autonome fremtiden på CES Asia i Shanghai gjennom konseptbilen InMotion.