![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020). |
![]() |
||||||||||||||||||
![]() Det er gått fem år siden NEVS overtok Saab, så man kan trygt si at de har hatt en trang fødsel. Men i begynnelsen av desember rullet de første bilene av samlebåndet på den nye fabrikken som ble påbegynt i juni 2015. I startfasen har fabrikken en kapasitet på 50.000 biler i året, men den skal i neste fase bygges ut til 220.000 biler. Bilen som nå er i produksjon er basert på siste generasjon Saab 9-3, og den er mer lik på forgjengeren enn på de konseptbilene NEVS har vist med betegnelse 9-3 og 9-3X. Innmaten har imidlertid lite til felles med forgjengeren – NEVS 9-3 er en ren elbil, den første av en serie nye miljøbiler den kinesiske fabrikken planlegger å bygge i årene fremover. Ifølge NEVS jobber team i Kina og Sverige (Trollhättan) med utvikling av tre generasjoner elbiler, hvorav den siste er selvkjørende og utvikles i tett samarbeid med DiDi Chuxing – Kinas svar på Uber. DiDi forventer å ha en flåte på en million autonome biler i 2020, og NEVS skal står for produksjonen av disse. I juni viste NEVS sin forsmak på den autonome fremtiden på CES Asia i Shanghai gjennom konseptbilen InMotion.
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||