-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Brutal krasj for Veiby
Ole Christian Veiby fikk smertelig erfare hvor uforutsigbart og brutalt Rally Finland kan være. I nærmere 150 kilometer i timen rullet han og kartleser Stig Rune Skjærmoen ut i skogen og gjennom en steinrøys.
Etter en sjekk på sykehuset lørdag ettermiddag, kunne det heldigvis konstateres at guttene bare var forslått etter den voldsomme avkjøringen i de finske skoger. Det viser hvilken sikkerhet det er i rallybilene, for Ole Christian Veiby beskriver avkjøringen som meget stygg.
– Vi kom inn i en sving jeg har kjørt mange ganger før og kjenner godt. Vi holdt fullt på femtegir og hadde rundt 145-150 kilometer i timen. På innsiden av svingen var det blitt en grop hvvor det var gravd frem en stor stein, forklarer han.
– Steinen slo bilen opp på to hjul og vi begynte å rulle inn i skogen og i en steinrøys. Det var en ganske lang tur, og jeg skal være så ærlig å si at jeg rakk å bli redd og ventet bare på at bilen skulle stoppe, forteller Ole.
Han og Stig Rune kom seg ut av bilen, ganske forslått. Etter en sjekk på sykehuset ble det imidlertid fastslått at de var heldige som hadde kommet fra hendelsen uten skader.
Avkjøringen skjedde på lørdagens nest siste etappe, og da lå de norske guttene på tredjeplass i WRC2-klassen.
– Vi åpnet fredagen bra, og fulgte planen om å ligge i toppen og være på skuddhold i kampen om seieren. Vi så at det forsvant biler, en etter en. Men på den første etappen etter service skled vi litt ut etter en bakketopp og slo i stykker felgen og bremseskiven på det ene hjulet. Resten av dagen hadde vi bremser på bare tre hjul.
– Det førte til at bremseeffekten ble betraktelig dårligere, i tillegg til at bilen oppførte seg annerledes når vi bremset. Det var nesten som å bruke håndbrekket, for bilen gikk sidelengs ved bremsing. Vi prøvde å pushe der vi kunne, samtidig som vi var opptatt av å begrense tapet. Det synes jeg vi klarte bra, sier Ole, som lå på fjerdeplass før lørdagens etapper.
– Lørdagen begynte bra, og vi klarte å ta igjen noe av den tapte tiden. Vi hadde klatret til tredjeplass da uhellet skjedde. Utrolig bittert, men vi får være glad det tross alt gikk bra med oss, poengterer han.