-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Første ladbare Subaru
Subaru lanserer sin Crosstrek Hybrid på LA Auto Show og starter salget i USA innen årets utløp. Det gir en forsmak på hva vi har i vente når XV får en tilsvarende drivlinje.
Crosstrek er nemlig den amerikanske utgaven av Subaru XV, og den er deres tredje mest solgt modell der borte.
Jeg var imponert over hvilke fremskritt Subaru hadde gjort med XV da jeg kjørte nykommeren som første nordmann i fjor sommer.
Det er det tydeligvis flere som mener, for den er suverent mest solgte Subaru-modell i Norge hittil i år.
De elektriske komponentene i Crosstrek Hybrid kommer fra Toyota, mens Subaru bruker sin egen boxermotor, CVT girkasse og symmetriske firehjulsdrift.
Batteripakken er den samme som sitter i Prius Plug-in Hybrid, og derfor er jeg litt overrasket når Subaru oppgir rekkevidden på ren eldrift til bare 27 kilometer – under halvparten av hva Toyota skilter med.
Et snittforbruk på 0,26 liter på mila, etter amerikansk standard, høres realistisk ut.
Så kan Crosstrek noe som Prius Plug-in ikke kan – nemlig å trekke en tilhenger, skjønt tilhengervekten er begrenset til rundt 450 kg.
Vi får ikke vite hva systemeffekten er, men bensinmotoren har 137 hk og et dreiemoment på 181 Newtonmeter mens elmotoren supplerer med 118 hk og 202 Nm.
På bildet som viser bagasjerommet ser det ut som batteriet stjeler plass i gulvet, men dette fremkommer ikke av de foreløpige dataene som er tilgjengelige.
Vi får håpe det ikke drøyer for lenge før XV Hybrid lanseres i Europa slik at også Subaru Norge får en etterlengtet modell med stikkontakt.