-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lekent fra Lambo
De siste ukene har denne spesialutgaven av Lamborghini Urus dukket opp ved Nürburgring.
Siden den bærer påskriften Rescue Car og #Since we made it possible, må vi anta at den er tiltenkt en funksjon. Den kunne jo for eksempel passet inn i et filmprosjekt eller fungert som følgebil i et rally, men det vet vi ikke noe om.
Bildene avslører uansett at bilen er kraftig modifisert sammenlignet med en standard Urus – sikkert ikke med hensyn til drivlinje – 650 hestekrefter og et dreiemoment på 850 Newtonmeter burde vel være tilstrekkelig.
Urus har jo en fireliters twin-turbo V8 som får den voksne SUV-en 100 i løpet 3,6 sekunder og videre til en toppfart på 305 km/t. Men denne redningsbilen skal nok neppe opp i slike hastigheter.
Trolig skal den rett og slett fungere som rednings- og supplybil når Lamborghini tester i ekstreme lokasjoner som arktiske strøk og i ørken.
Som du ser er fronten utstyrt med «kufanger» og vinsj. Fargekombinasjonen sort og gult gjør at bilen er godt synlig, og til og med felgene har denne kombinasjonen.
Den solide takgrinden med lysbar i front ser ut til å kunne bære noen kilo – ekstra hjul kanskje? På førersiden har den uttrekkbar markise. Andre detaljer er ekstra speil og en solid dekkholder som gir ekstra beskyttelse i hekken.
Trolig får vi se mer til den spesielle Urusen i forbindelse med spionbilder fra det kalde nord i løpet av vinteren.