-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Genesis går elektrisk
Så langt har Genesis nøyd seg med Asia og Amerika, men nå kommer modeller som kan være meget interessante også for Europa også.
Vi har sett flere spennende konsepter fra Hyundais luksusmerke de senere årene, blant annet elbiler, men nå er de observert under testing av en prototyp på landevei.
Bilen har kodenavn JW og må betegnes som en crossover. Den er basert på konsernets nye elbilplattform som også skal ligge under den kommende Ioniq 5 og flere andre fremtidige modeller.
Også Kia er i ferd med å utvikle en ny modell på denne plattformen.
Plattformen er klargjort for 800-volts elektrisk system, noe som innebærer muligheten for ladehastigheter opptil 350 kW. I praksis innebærer det at man kan lade bilen for langtur i løpet av en snau halvtime.
Prototypen til Genesis ser ut til å ha omtrent samme form og størrelse som modellen fra Kia – selv om begge foreløpig er godt kamuflert. Hyundai-modellen er heller ikke ulik disse.
Vi forventer at Genesis-modellen vil ha et mer luksuriøst preg, og den vil også ha den spesielle lyssignaturen med delte lykter foran og bak.
For øvrig kan vi regne med å finne igjen designtrekk fra Mint Concept som debuterte på bilutstillingen i New York i påsken 2019.
Omtrent samtidig med denne ble også en annen Genesis prototyp observert under testing.
Denne er basert på den luksuriøse Genesis G80 som er meget populær i USA som alternativ til for eksempel BMW 5-serie og Mercedes E-Klasse.
Men dette er en ren elbil. Det avsløres gjennom manglende eksosrør og tett grill.
Prototyper har tidligere vært observert tilkoblet ladestasjoner i Korea, men da har man ikke kunnet konstatere om det dreide seg om elbil eller ladbar hybrid.
Ifølge koreanske medier får denne bilen betegnelse eG80 og skal tilby en rekkevidde på rundt 500 kilometer.
Hyundai-konsernet har en uttalt målsetning om å selge en million elbiler årlig fordelt på Hyundai, Kia og Genesis i 2025. Den G80-baserte modellen blir en direkte utfordrer til Tesla Model S og forventes på markedet i løpet av 2021 som 2022-modell.