Ares knar en Corvette - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
14 bilder i galleri
Ares knar en Corvette
Ares er en italiensk bilsmie som både gjør ting selv, ofte ganske oppsiktsvekkende, og bygger om andre biler. Også ganske oppsiktsvekkende. Som for eksempel en Corvette C8.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Tidligere var det en hyperbil hver uke. Nå er det plutselig blitt en barchetta, kanskje vi skal kalle dem hyperspyder, hver uke.

Nå er det Ares som kaster seg på bølgen. Frekkassene, som har plassert seg midt i motorland med base i Modena, har du møtt her før. Sist ertet de på seg Ferrari ved å vinne en kamp om GTO-navnet

Nå erter de kanskje ikke på seg noen, for dette er forholdsvis harmløst i forhold til italienske æres-følelser.

Her er nemlig utgangspunktet noe så robust som en Corvette C8

Det startet med noe de kalte S1 Project S1. Det var som et svar til dem som gjerne ville ha noe som så skikkelig vilt og italiensk hyperbilaktig ut, men som du egentlig ikke behøvde være redd for å ta med deg på tur og der du kunne være sikker på at mekanikken ikke var spesielt temperamentsfull.

(saken fortsetter)

S1 er lukket, skikkelig cab forward, solide hofter med luftinntak høyt over hårfestet ditt der du ligger inni bilen. Og det hele har en litt Königsegg-profil med luft-scopet på taket.

For alt jeg vet er S1 Spyder akkurat like cab forward – det er vanskelig å avgjøre når du ikke har noen frontrute som definerer hvor noe begynner.

For det er altså hele poenget. Ikke noen ruter – bare små plastbiter som kan føre luften litt over nesen og opp i luggen. Ikke noe på siden. Ikke noe bak – bortsett fra rygglener og hodestøtter som er bygget opp fra karosseriet.

Alt åpent, men her er det presisert at innredningen tåler vann!

Egentlig ser det ikke ut som disse to utgavene har et eneste karosseripanel felles, men jeg kan jo ta feil.

Danny Bahar, sjefen, har tidligere sagt at han skal lage en serie på 24 biler, men om det er av hver, eller at det er 24 Corvette-basert til sammen, aner jeg ikke.

Men det vil sikkert interessere noen, for disse bilene, karbon og aluminium og masse håndarbeid, ser jo ut som en million dollar.

I stedet kan du kalle dem 60-prosenterne. Det er nemlig det du må betale. $585.000.

Med på kjøpet får du V-åtteren som er massert opp til 705 hester og nesten 700 Nm. Og hele 8.800 omdreininger – det låter jo nesten Italia. Og den velprøvde Magnetic Ride Control.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: