-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oppdatert Bolt får en storebror
Chevrolet har i helgen lansert en oppdatert versjon av elbilen Bolt. Samtidig viste de en ny crossover på den samme lesten.
Amerikanske medier forteller at nye Bolt EV blir hele 5000 dollar rimeligere enn den utgående modellen og får startpris på $31.995. Ønsker du den nye crossoveren med betegnelse Bolt EUV må du plusse på to tusen dollar.
Bolt EV er en nær slektning av modellen vi i Norge kjenner som Opel Ampera-e og som det ifølge OFV er registrert 3764 nye av den perioden den var i salg. Tar vi med de bruktimporterte kan vi plusse på 145 Opeler og 279 Chevrolet Bolt.
Bilene bygges på samme BEV2-plattform som originalen fra 2016, og ikke den nye plattformen GM planlegger å bygge en rekke nye elbilmodeller på i årene frem til 2025.
Begge bilene har en batteripakke på 65 kWt som skal gi en rekkevidde på drøye 400 kilometer. En motor på framakselen yter 200 hestekrefter og har et maksimalt dreiemoment på 360 Newtonmeter.
Vi får ikke oppgitt ladefart i kW, men ifølge Chevrolet får du 100 miles (ca. 160 km) etter en halvtime på hurtiglader.
Selv om bilene har klare familielikhetstrekk skal ikke en eneste karosseriplate være felles for de to. Nykommer Bolt EUV er 16 cm lengre enn Bolt EV, og akselavstanden er strukket med 7,4 cm.
Innendørs er mye likt. Begge har et digitalt instrumentpanel på 8 tommer og en 10,2-tommers infotainment-skjerm.
Toppmodellen Bolt EUV Premier er utstyr med GMs Super Cruise kjøreassistent – en funksjon som tidligere har vært forbeholdt Cadillac-modeller og som tillater semi-autonom kjøring på visse motorveier.
Begge de nye modellene kommer på markedet i USA til sommeren.