-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Sjette generasjon av populær norgesvenn
Subaru Outback har en stor tilhengerskare i Norge. Nå kommer den i ny drakt, men Norge står ikke på lanseringskartet.
Subaru Legacy Outback satte i gang en bevegelse som flere andre har fulgt, først ut var Volvo med sine Cross Country-modeller og Audi med sin Allroad-familie. Senere har også blant andre Volkswagen og Mercedes fulgt i de samme fotsporene.
Nå er sjette generasjon Outback lansert i en rekke markeder, men denne kommer ikke til Norge. I alle fall ikke foreløpig, for eneste drivlinje som tilbys nå er en 2,5-liters bensinmotor. Subaru tilbyr ikke det som skal til for å lykkes i Norge – nemlig lademulighet. Dermed lider den sammeskjebne som nye Outlander.
Bilen er lett gjenkjennelig som en Outback, men med unntak av akselavstanden har den vokst i alle retninger. Lengden er økt med 5 centimeter til 487 cm, bredden med 4 til 188 cm og høyden med 7 til 168 cm – alt for å gi et mer romslig interiør med økt komfort.
En bakkeklaring på 213 mm er mer enn mange såkalte SUV-er kan skilte med. På tross av økte dimensjoner er vektøkningen beskjedne 20 kg (avhengig av utstyrsnivå). Tilhengerfraksjonen kan fortsatt glede seg over muligheten til å trekke to tonn.
Boxermotoren på 2,5 liter er ifølge Subaru 90 prosent ny. 187 hestekrefter er en økning på 7 prosent, og maks dreiemoment på 245 Nm er opp 4,2 prosent. Samtidig reduseres snittforbruket fra 0,83 til 0,73 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 168 g/km.
I tillegg er den trinnløse CVT girkassen fornyet, og via hendler på rattet kan du velge åtte trinn i manuell modus.
Også interiørt er det mye nytt med 11,6-tommers infotainment-skjerm vertikalt plassert på dashbordet, og selvsagt er det siste på sikkerhetsfronten på plass for at bilen skal nå høyest mulig score i kollisjonstester.