Polestar 2: Polestar utvider tilbudet - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img
3 bilder i galleri
Polestar utvider tilbudet
Polestar har fått en meget god mottagelse på det norske markedet. Nå ønsker de å tiltrekke seg enda flere kunder ved å tilby valgfri drivlinjer og pakker.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

Som MG er også Polestar et kinesisk merke som har fått en kanonstart på det norske markedet. Uten sammenligning for øvrig.

Fra 1/1-2020 og frem til i dag er det ifølge OFV registrert 4710 nye MG og 4221 nye Polestar på norske skilter, noe som plasser merkene på henholdsvis 13. og 14. plass, mellom Kia og Ford.

Nå har jo Polestar tette forbindelser til Volvo og hovedkontor i Gøteborg, og Polestar 2 deler både plattform og komponenter med XC40 Recharge. Produksjonen skjer i Kina på et hypermoderne anlegg eid av Geely – Volvos morselskap.

Tre valgmuligheter
Til nå har Polestar hatt to modeller – den hybride coupéen Polestar 1 og den langt mer folkelige 2-eren.

Les vår prøvekjøring av Polestar 2            

Så langt har Polestar 2 blitt tilbudt i én utgave, men nå tilpasser merket seg en ny konkurransesituasjon for å tiltrekke seg flere kunder. Vær oppmerksom på at de nye variantene kun tilbys med drift på forhjulene.

Polestar 2-utvalget utvides nå til tre modellvarianter. Med to drivlinjer, to batteripakker og valgfrie utstyrspakker blir ny innstegspris 389.000 kroner – noe som gjør bilen tilgjengelig for et bredere publikum.

– 2021 er året Polestar 2 virkelig skyter fart. Vi lanserte først en toneangivende bil, og nå utvider vi valgmulighetene med flere versjoner. Felles for de nye modellene er at de har vårt unike design, førsteklasse kvalitet og gir en morsom kjøreopplevelse, sier Thomas Ingenlath, CEO av Polestar.

Polestar 2 ble lansert i siste halvdel av 2020, og har som tallene viser blitt godt mottatt i Norge.

– Vi har klart å bevare bilens premium-følelse og karakter. Selv den rimeligste varianten, uten ekstrautstyr, har et høyt nivå av standardutstyr, påpeker Ingenlath.

Alle modellene inkluderer 19-tommers hjul, signatur-LED-lysdesign foran og bak og rammeløse speil. Andre standardfunksjoner inkluderer åtte høyttalere, parkeringssensorer foran og bak og ryggekamera.

Tilkobling og digital integrasjon er kjennetegn ved Polestar 2. Det spesielle Android Automotive OS-drevne infotainment-systemet med 11-tommers sentertdisplay og 12,3-tommers kjøredisplay er standard på alle modeller.

Den digitale nøkkelen er inkludert som standard, og det samme er Over-the-Air (OTA) som gjør at Polestar kan levere programvareoppdateringer direkte til bilen med jevne mellomrom.

Drivlinjer
Tre drivlinjer blir nå tilgjengelig. Den eksisterende Polestar 2-modellen med 300 kW (408 hk) dobbeltmotoroppsett med 78 kWt batteripakke og firehjulsdrift får nå selskap av to modeller som begge har frontmonterte enkeltmotor og dermed kun drift på forhjulene.

Den ene med det samme langdistansebatteriet og 170 kW motor, og den andre med standard rekkeviddebatteri (64 kWt) og 165 kW motor.

Drivlinjer:

Modell

Batterikapasitet

Effekt

Forbruk* (WLTP)

Rekkevidde* (WLTP)

Long range Dual motor

78 kWt

300 kW (408 hp)

660 Nm

19.5-20.3 kWh/100 km

450-480 km

Long range Single motor

78 kWt

170 kW (231 hp)

330 Nm

17.1-18.3 kWh/100 km

515-540 km

Standard range Single motor

64 kWt

165 kW (224 hp)

330 Nm

17.1-18.0 kWh/100 km

420-440 km

*Foreløpige tall

Pakker
Attraktive utstyrspakker er satt sammen for å øke tilbudet og gjøre valget enkelt for kunden.

Den eksisterende Performance Pack er fortsatt tilgjengelig for Long Range Dual motor-varianten, og inkluderer justerbare Öhlins-dempere, Brembo-bremser, 20-tommers smidde felger og detaljer i signaturfargen ‘svensk gull’.

Plus- og Pilot-pakkene, som tidligere har vært standard på lanseringsversjonen, er nå valgfrie.

Plus-pakken inkluderer utstyr som panorama glasstak i full lengde, Harman Kardon lydsystem med 13 høyttalere, oppvarmet ratt og bakseter, forseter med minne og vindusviskere, WeaveTech-trekk, Black Ash deco-paneler og en ny varmepumpe.

Pilotpakken inkluderer forbedret sikkerhets- og førerhjelpfunksjoner, for eksempel Pixel LED-frontlykter med LED-tåkelys foran, Driver Assistant med Adaptiv Cruise Control og Pilot Assist, et 360-graders surround-kamera, allsidig parkeringssensorer og førerbevissthet inkludert Blind Spot Information System (BLIS) med styrestøtte, Cross Traffic Alert med bremsestøtte, og kollisjonsvarsel bak.

Et lite utvalg av enkeltvalg er fortsatt tilgjengelige, inkludert polstring i Nappa-lær (krever Plus Pack), metallic-lakk, 20-tommers lettmetallfelger og semi-elektrisk tilhengerfeste.

Priser
De nye Polestar 2-modellene vil realisere Polestars ønske om mer tilgjengelige elbiler. Polestar 2 vil nå være tilgjengelig fra kr 389.000.

Varianter og pakker

Priser

Long range Dual motor

kr 429.000

Long range Single motor

kr 409.000

Standard range Single motor

kr 389.000

Performance Pack

kr 50.000

Plus Pack

kr 40.000

Pilot Pack

kr 30.000

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: