-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny entusiastbil under utvikling
Den som venter på en ny BMW M2, venter ikke forgjeves. Men fortsatt må du smøre deg med tålmodighet en stund til.
Da BMW lanserte sin nye 2-serie Coupé for noen uker siden, presenterte de M240i xDrive som «den foreløpige toppmodellen». Og her ser vi hvorfor – en ny M2 er utvilsomt under utvikling.
Disse ferske bildene av en testbil er tatt på Nürburgring, og for å sette prikken over i-en varter vår dyktige illustratør opp med rendering av slik han ser for seg det endelige produktet – attpåtil i flere friske farger.
M2 ble en gedigen suksess i Norge da den ble lansert for fem år siden, og siden den gang er det registrert 135 nye M2 pluss 41 av den enda mer ekstreme M2 Competition på norske skilter. Det er mer enn summen av M3, M4 og M5 i samme periode.
Alle de kjente karaktertrekkene er tilstede på neste generasjon M2, som de to doble, sentralt plasserte eksosrørene, utvidede skjermbuer og aerodynamisk utformede speilhus.
Den nye 2-serien er lengre og bredere enn den utgåtte modellen, og dette gjelder selvsagt også M2 – noe som gir grunnlag for økt stabilitet. Vi vet også at karosseriet er stivere enn i forgjengeren, så eneste aber kan være en liten vektøkning.
Under panseret vil BMW legge en klassisk 3-liters rekkesekser med twin turboteknologi, tilsvarende den som sitter i M3 og M4 samt X3 M og X4 M – dog i en noe nedtunet versjon.
Regn med at den får rundt 420 hester i standardutførelse og at det i tillegg kommer en Competition-utgave med enda mer pulver.
Bakhjulsdrift er sannsynlig, men se heller ikke bort fra at de topper med en firehjulsdrevet versjon med den avanserte M xDrive-teknologien som lar sjåføren velge ren bakhjulsdrift når han virkelig vil utfolde seg.
Neste generasjon M2 debuterer neppe offisielt før om et års tid, men i mellomtiden kan du jo hygge deg med disse renderingene og spionbildene.