-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
BMW på hydrogen – 2. Periode
Det vil være litt rart om det ikke dukker opp noe med hydrogen på den kommende bilutstillingen i München. Den har tatt mål av seg til å være fremtidsrettet. BMW får i hvert fall plass i Hydrogen-hjørnet.
Hadde det gått som BMW begeistret fortalte oss i Hamburg for 15 år siden – juletider 2016 – hadde de hatt flere hydrogenbiler i katalogen i dag.
Og da snakker vi ikke om fisete elbiler der hydrogenet omformes til strøm via en problematisk brenselcelle. Den gangen snakket de om biler som på ærlig vis svidde av passende doser hydrogen inne i et forbrenningskammer.
Den vi prøvde hadde 12 slike, og resultatet var blant annet en meget passende motorlyd.
Vi snakket altså en regulær forbrenningsbil. Bortsett fra at ut av eksosen rant det bare vann.
Hvor det vannet kom fra, med andre ord: hvor hydrogenet kom fra, ble overhodet ikke diskutert. Det diskusjonen gikk på var hvor fort dette kunne bli en realitet.
Og det skulle ikke ta lang tid fikk vi vite.
Nå har det gått femten år og BMW er igjen i hydrogen-fronten.
«Med en brenselcelle med høy ytelse og optimert batterisystem er BMW iX5 Hydrogen sin drivlinje unik i verden!» får vi vite.
Men BMW ber om ren hydrogen og god infrastruktur – da er hydrogenbiler en bra utvei sier de. Og peker på at det er god løsning for dem som ikke har egen hjemmelader, eller som er besatt av rekkeviddeangst.
Det er noen små aero-endringer på utsiden, og hjulene har fått aerodynamiske felger og dekk laget av naturgummi – takket være Pirelli.
Og som Ringen tidligere har beskrevet er det Toyota som har ansvaret for hydrogenbiten i denne bilen. Men skal vi tolke pressemeldingen har BMW sin helt egne entusiasme for dette prosjektet.
Jeg syns allikevel det er litt synd at de ikke forfulgte V12 sporet.