-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Genesis lanserer ny el-SUV
Hyundais luksusmerke Genesis presenterer stadig flere modeller som burde være attraktive for Norge, men foreløpig satser de kun i noen utvalgte markeder.
Nå lanserer Genesis sin tredje elbil. Først ut var luksussedanen G80 som ble vist i Kora i april. I august fulgte GV60, en lekker crossover med tette gener til Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5.
Og nå følger den tredje nye elbilen for året. Som navnet røper er Electric GV70 basert på SUV-en med samme navn, en modell som bare har vært på markedet et års tid i USA.
Bilen får en lett redesignet grill for å vise at den er elektrisk, men har ellers det meste til felles med sine fossildrevne søsken. En elegant fremtoning som oser prestisje og kvalitet.
Firehjulsdrift blir standard, og det sitter en motor på hver aksel som yter 160 kW og 350 Nm. Maks effekt i boost-modus er 360 kW (489 hk), maks dreiemoment er 700 Newtonmeter og bilen skal ta deg til hundre i løpet av 4,5 sekunder.
Electrified GV70 er første Genesis utstyrt med en egen e-Terrain modus som skal gi god fremkommelighet under svært variable vei- og føreforhold.
Basert på den kinesiske CLTC-standarden har bilen en rekkevidde på over 500 kilometer. Men for at vi skal ta det med en klype salt sier Genesis at den har en rekkevidde på 400 km basert på koreansk standard som ligger nærmere vår WLTP.
Den elektriske GV70 kan lades ved hastigheter på inntil 350 kW (det samme som Ioniq 5 / EV6), hvilket under ideelle omstendigheter betyr at du fyller batteriet fra 10 til 80 prosent på bare 18 minutter.
Som øvrige nye modeller fra Hyundai-familien er GV70 tilpasset 400V/800V hurtiglading slik at den kan bruke ulike systemer etter tilgjengelighet.
Bilen har et avansert DAS-system (Disconnector Actuator System) som automatisk kobler inn og ut motorer og drivaksel etter behov, så den veksler sømløst mellom 2- og 4-hjulsdrift. Den har også i-Pedal (intelligent pedal).
For å gi maksimal komfort er bilen utstyrt med aktiv støydemping som fungerer tilsvarende hodetelefonene mange bruker under flyreiser. Det elektroniske chassiset tilpasser seg kjørestilen og tar hensyn til data innhentet via bilens kamera og navigasjonssystem.
Det er vel flere enn meg som håper at Genesis snart finner det interessant å sette Norge på kartet?