-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ken Block får nytt leketøy
Audi er klar med et nytt leketøy som Ken Block skal bruke i sine stunt-videoer. Inspirasjonen er en gammel klassiker.
Vi tenker nok primært på rallybilene basert på legendariske ur-quattro, men de bygde også Audi Sport quattro S1 for det legendariske Pikes Peaks bakkeløpet, kjent som Race to the Clouds.
Les også: Ken Block bli Audi-ambassadør
Denne monstermaskinen har dannet basis for en ny bil som er utviklet i ett eneste eksemplar spesielt for Ken Block og hans team – Audi S1 e-tron Hoonitron!
Elmotorer med massive krefter på begge aksler ligger i bunnen, chassis i karbonfiber og et lett karosseri – alt basert på FIAs strenge sikkerhetskrav. Block fikk sitt første møte med det nye monsteret i november.
– Audi ga meg muligheten til å teste noen dager i Tyskland. Jeg har kjørt mange forskjellige biler med forbrenningsmotor og ulike girkasser, men her var det mye nytt å sette seg inn i, sier Ken Block.
– Det å gjøre «donuts» i 150 direkte fra stillestående – bare ved bruk av gassfoten – er en helt ny opplevelse. Jeg fokuserte på å bli best mulig kjent med bilen og er imponert over den innsatsen Audi Sport gjorde for å hjelpe meg med overgangen.
Hele utviklingen av S1 Hoonitron, inkludert teknologien, ble utført av Audi Sport i Neckarsulm. En perfekt lokasjon siden det er her de råeste Audi-modellene, inkludert nye RS e-tron GT, produseres. Audi Design i Ingolstadt hadde ansvar for stylingen.
– Vi tente umiddelbart på prosjektet, for dette ga oss mulighet til å designe en bil som kombinerte et klassisk ikon med fremtiden, sier designsjef Marc Lichte. – Å skape en moderne elbil med klare gener fra S1 Pikes Peak.
– Tidsrammen var ekstremt trang – normalt tar designprosessen 12-18 måneder, her hadde vi bare fire uker på oss fra de første skisser til endelig design. Vi hadde hele tiden tett dialog med Ken og hans team.
Snart blir det mulig å se bilen i aksjon. Under arbeidstittel Elektrikhana skal det produseres nye spektakulære videoer med S1 Hoonitron i den berømte Gymkhana-serien på YouTube.