-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Skreddersøm fra Aston
Hva gjør man hvis man ikke har noe å vise? Jo, man tilkaller skredderen.
Hva gjør man hvis man heter Aston Martin og har bestilt noen kvadratmeter gulvplass på bilutstillingen i Paris, men egentlig ikke har noe nytt å vise?
Ikke noen produksjons-Rapide ennå. One-77 har vi bare sett på annonseplass i Financial Times månedsbilag og tilsvarende publikasjoner. Og Lagonda har det bare så vidt vært snakk om.
Men ikke noe problem for noe så eksotisk som Aston Martin. I løpet av de få årene Ulrich Bez har vært sjef der, har de klart å bygge opp en myte, nesten like sterk som den Ferrari har brukt 60 år og atskillig flere racerbiler på.
Smygtitt
Så det de gjør er å stille ut et skall som de antyder er den kommende One-77, og der står folk i flere lag bakover og glaner på noe med en presenning over. Presenningen er forresten så vidt opp på den ene forskjermen og den diagonalt motsatte bakskjermen – det er nesten som da herrene fikk se et glimt av en ankel, og – dristig – ane en naken skulder for 100 år siden.
Men det de kanskje gikk glipp av var at dette var ikke hvilken som helst presenning.
Skreddersydd i et stripete stoff hvis kvalitet er velegnet til sommerdresser, ble jeg fortalt. 60 prosent ull og 40 prosent mohair fra Karoo-geitekilling (fra Tasmania).
Skreddersøm
Og når jeg sier skreddersydd så mener jeg virkelig skredder. Henry Poole & Co, 15 Savile Row, etablert i 1806, har levert trekket.
Sannsynligvis vil noen av de meget få utvalgte kundene, potensielle og eksisterende, som diskret blir invitert og ført inn på det spesialinnredede bakrommet der man får en eksklusiv presentasjon og kan gjøre sitt eget utvalg av farger og accessoirer og spesifikasjoner (alle de eksklusive produsentene har slik tilgang til sine kunder på en bilutstilling) kjenne igjen navnet. Ikke så få av dem får nok selv sine dresser sydd der.
Og siden Aston selger bra både i Kina og Japan bør vi kanskje nevne, for å være helt komplette, at Hanloon Taylor representerer Poole-merkevaren i Beijing, mens Pooles egne folk har en presentasjon på Hotell Okura i Tokyo (se annonsen vi har klippet) i neste uke.
Så får vi håpe Aston har noe mer nytt i Genève til våren.