-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Tøffere på toppen
Hvor mye bil kan man egentlig få for 300.000 kroner? Ganske mye, skal det vise seg.
Først publisert i Bil 12-2015.
Hvor lenge siden er det internett i bilen, aktiv filholder, nødbremseassistent og, ikke minst, varme i rattet var enten forbeholdt de dyreste luksusbilene eller ikke tilgjengelig i det hele tatt?
Det er ikke mange år siden, i hvert fall.
Hva med massasje i setene, automatisk blendbart langlys og kamera som leser skilt?
Det meste av dette er tilgjengelig i alle de fire testbilene. Opel Astra – den billigste i kvartetten – har faktisk alt dette på plass.
Det vil si, toppmodellen av Astra har dette på plass; Astra Premium.
«Aha!», tenker du kanskje. «Da snakker vi jo fort en halv million kroner!».
Neida. Tre hundre tusen fire hundre kroner.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng