-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Hverdagshelter
Kompakte stasjonsvogner har blitt fullverdige familiebiler. Vi lot nykommeren Opel Astra prøve seg på storselgerne Volkswagen Golf og Skoda Octavia. Volvo V50 fikk jobben som målestokk for interiørkvalitet og jakt etter premiumfølelse.
Det har vært helt vanlig at bilene i de ulike segmentene har vokst.
Da den første generasjonen Golf ble introdusert i 1974 var den 3,70 meter lang med en akselavstand på 2,40.
Dagens Golf er nøyaktig en halv meter lenger, mens akselavstanden har økt med 18 centimeter.
Vekst er bare en av forklaringene på at denne testens kompakte stasjonsvogner fremstår som fullverdige familiebiler.
De er nemlig blitt sikre, velutstyrte, komfortable og effektive, samtidig som de koster mindre enn sine større konkurrenter.
Dette er biler som frakter unger til skole, barnehage og trening, mens de noen timer senere kjører hjem byggevarer eller pakkes til taket til vinterferien.
LES VIDERE:
- Opel Astra
- Skoda Octavia
- Volkswagen Golf
- Volvo V50
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Opel Astra
- Testvurdering og poeng Skoda Octavia
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf
- Testvurdering og poeng Volvo V50
Først publisert i Bil nr 4-2011.