-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Hverdagshelter
Kompakte stasjonsvogner har blitt fullverdige familiebiler. Vi lot nykommeren Opel Astra prøve seg på storselgerne Volkswagen Golf og Skoda Octavia. Volvo V50 fikk jobben som målestokk for interiørkvalitet og jakt etter premiumfølelse.
Det har vært helt vanlig at bilene i de ulike segmentene har vokst.
Da den første generasjonen Golf ble introdusert i 1974 var den 3,70 meter lang med en akselavstand på 2,40.
Dagens Golf er nøyaktig en halv meter lenger, mens akselavstanden har økt med 18 centimeter.
Vekst er bare en av forklaringene på at denne testens kompakte stasjonsvogner fremstår som fullverdige familiebiler.
De er nemlig blitt sikre, velutstyrte, komfortable og effektive, samtidig som de koster mindre enn sine større konkurrenter.
Dette er biler som frakter unger til skole, barnehage og trening, mens de noen timer senere kjører hjem byggevarer eller pakkes til taket til vinterferien.
LES VIDERE:
- Opel Astra
- Skoda Octavia
- Volkswagen Golf
- Volvo V50
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Opel Astra
- Testvurdering og poeng Skoda Octavia
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf
- Testvurdering og poeng Volvo V50
Først publisert i Bil nr 4-2011.