-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sporty Astra
Nye Astra har fått en strålende mottakelse. Nå kan vi avsløre at Opel har en mer potent utgave på gang.
De første utgavene av femdørs Astra er på plass i Norge, men de som skal ha stasjonsvognen, eller Sports Tourer på Opel-språket, må vente tålmodig til våren 2016.
Opel har lansert en rekke topp moderne motorer i Astra, du får blant annet en 1,6-liters turbo bensinmotor med 200 hester.
Men det holder ikke for alle, og her kan vi avsløre at Opel har en enda sintere utgave under utvikling.
GTI-utfordrer
Mye tyder på at Opel vil hente frem igjen GSi-logoen når de bygger en utfordrer til Golf GTI / Focus ST (med flere). Den skal posisjoneres mellom de vanlige Astra-modellene og OPC-utgaven som blir toppmodellen når det gjelder krefter.
Vi regner med at en Astra GSi vil få rundt 250 hestekrefter, den utgående OPC-utgaven hadde 280, og den nye får nok minst det samme.
Diskret
Bilen på bildene ser relativt diskret ut, med 17-tommers hjul og vanlige bremser. Det eneste som skiller den fra en ordinær Astra er eksosrørene samt en spesiell front med større luftinntak og en støtfanger som «klistrer» bilen til asfalten.
I tillegg får den et spesielt interiør med sportsseter og spesialdesignet ratt, girspak og pedaler.
Med de nye bilavgiftene som innføres fra 2016, straffes ikke muskelbiler like hardt som tidligere dersom de har moderate utslipp, så en Astra GSi kan godt bli aktuell for Norge når den etter hvert finner veien til samlebåndet.