-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mer elektrisk selvkjør fra Audi
Audi er nå så hektet på selvkjørende biler at de hadde tatt med seg to til Frankfurt-utstillingen. Her har du Elaine.
Du har sannsynligvis allerede lest om Audi Aicon, det digre og selvkjørende glasshuset helt uten pedaler og ratt. En bil som sannsynligvis befinner seg såpass langt inn i framtiden at det er vanskelig å tenke seg når den kan virkeliggjøres.
Audi Elaine, derimot, befinner seg innenfor en langt mer realistisk tidshorisont fordi den er basert på e-tron Sportback, Shanghai-konseptet fra i vår.
Kort om bilen: Tre elmotorer, en foran og to bak med samlet effekt på 435 hk som i boostfunksjon kan økes til 503 hk. 0-100 km/t på 4,5 sekunder, 500 kilometer rekkevidde og 95 kWh batteripakke.
Men det er først og fremst selvkjøregenskapene som skiller Shanghai-bilen fra den utstilte i Frankfurt.
På den innarbeidede skalaen fra 1 til 5 for graden av selvkjør, mener Audi at Elaine befinner seg på nivå fire. Det vil si at bilen i prinsippet kjører selv uten at føreren griper inn, men at ratt og pedaler fortsatt er der slik at den faktisk er mulig å kjøre manuelt.
Flere sensorer og bedre regnekapasitet gjør at Elaine kan overta mange av førerens funksjoner og helt overta kjøringen i hastighetsområder fra 60 til 130 km/t.
Når Highway pilot er aktiv, bytter Audi Elaine fil automatisk. Den kan for eksempel passere kjøretøy og deretter gå tilbake til den opprinnelige filen. Bilen kan initiere, utføre og fullføre slike handlinger autonomt, uten involvering av personen bak rattet.
Like fullt kan sjåføren gripe inn og overstyre teknikken om det skulle være ønskelig.