-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ingen hybrid for Q7
Nå bekrefter Audi det som Spiegel skrev: Q7 får ingen hybrid-drift.
Først gikk ADAC, Tysklands store og innflytelsesrike bileier-organisasjon, ut med en ganske skremmende video der de viste en Audi Q7 som knuste en Fiat 500 i en simulert kollisjon.
I motsetning til det som var tonen da norske medier gjenga dette eksperimentet, var ikke poenget at Fiat 500 var livsfarlig. Tvert i mot, ut fra de sikkerhets-kriterier vi måler etter for tiden, er 500 noe av det beste du kan få kjøpt i denne klassen.
ADACs budskap var at Q7 hadde aggressive kollisjonsegenskaper, og organisasjonen snakker om graverende konstruksjonmangler ved den enorme SUVen.
Nå er det vel ikke det som får Audi til å bruke forventede salgstall som begrunnelse for at bilen allikevel ikke får den hybridløsningen som så mange har ventet på.
Nyhetsmagasinet Der Spiegel skrev nemlig på slutten av forrige uke at det nå var tatt en beslutning om ikke å tilby bilen som Hybrid. På tross av at det har ligget i de offisielle planene i flere år, og man har vist frem prototyper som har virket helt produksjonsklare. Sist på Frankfurtutstillingen i fjor.
Men siden man altså ikke regner med særlig volum på denne bilen (eller i dette segmentet?) lenger har man droppet planene slik at det blir de kjente bensin- og dieselalternativene som kommer til å gjelde, resten av bilens levetid.
Det er mulig noen har sittet og ventet på et alternativ til Lexus RX 400h, men sannheten er forhåpentlig at folk flest, også de som handler i dette segmentet, for lengst har funnet ut at dette ikke er noe miljøalibi. At man slipper ut 200g CO2 i stedet for 260 er på en måte et solid utslipp allikevel.