-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
To spreke fra Audi
Det er på tide med et ansiktsløft for Audi TT mens Q3 skal gjennom et mer omfattende generasjonsskifte.
Selv om dagens TT kom på markedet i 2014, er ikke topputgaven TT RS mer enn et par år gammel. Likevel henger den seg på når de ordinære TT-modellene nå får et midtlivs ansiktsløft.
Den begrensede kamuflasjen antyder at de kosmetiske endringene blir beskjedne og relatert til lykter og støtfangere – «myke» deler som er rimelige å re-designe. Interiørmessig blir det heller ingen dyptgripende fornyelse.
Drivlinjen blir trolig den samme som dagens – en femsylindret 2,5-liter med 400 hester og et dreiemoment på 480 Newtonmeter. Og selvsagt – quattro-teknikk som får kreftene effektiv ned i asfalten.
Generasjonsskifte
Når det gjelder Audi Q3 snakker vi imidlertid om en tvers igjennom ny bil som bare beholder navnet fra sin forgjenger.
Dagens Q3 er blant de eldste modellene i dagens VW-familie hvor den interne konkurransen er skjerpet vesentlig de siste årene med nyheter som Seat Ateca, Skoda Kodiaq og Volkswagen Tiguan i tillegg til alle eksterne konkurrenter – ikke minst BMW X1 / X2 og Mercedes GLA.
Vi omtalte den kommende Q3-modellen i fjor høst, men nå har våre spionfotografer kommet over den mer sportslige SQ3 under testing på Nordsløyfa.
Overgang til ny plattform innebærer fordeler som lavere vekt, mer plass og muligheten for elektrifisering – egenskaper som kommer godt til sin rett i en sprek SUV.
Tetter nisje
Fotavtrykket blir omtrent på nivå med dagens modell, men nykommeren blir rundt fem centimeter lengre og bredere samtidig som akselavstanden vokser tilsvarende for bedre plassutnyttelse i interiøret.
I dag er RS Q3 med 340 hester toppmodell i serien, og det blir den nok fortsatt når neste generasjon har vært på markedet en stund. Men Audi vil også lansere en SQ3 for å tette gapet mellom RS-utgaven og den sprekeste toliters TFSI-utgaven med 220 hester.
Nykommeren får trolig en toliters motor med drøye 300 hester, og det kan bety at neste generasjon RS Q3 løftes til et høyere nivå enn dagens. Kanskje får den rett og slett de samme fire hundre hestene som TT RS.