-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er Audis neste el-SUV
Sammen med kollegene hos Porsche har Audi utviklet en ny elbilplattform som denne bilen skal baseres på.
Porsche har for lengst annonsert at neste Macan blir elektrisk basert på en ny plattform med betegnelse PPE, men Porsche får selvsagt ikke beholde plattformen for seg selv – den skal deles med de andre merkene i VW-gruppen.
Macan har nylig fått en facelift, men den elektriske utgaven kommer ikke på markedet før i 2023. Og akkurat som Audi e-tron GT er nær beslektet med Porsche Taycan, vil en ny Audi med betegnelse Q6 e-tron får mye til felles med elektriske Macan.
Våre spionfotografer har nylig fanget denne under testing i skandinavisk snølandskap og bekrefter at den har designtrekk fra Q4 e-tron, bare i større format. Men ett nytt element som vi ikke tidligere har sett hos Audi er splittede hovedlykter.
Audis toppsjef, Markus Duesmann, bekreftet Q6 e-tron på generalforsamlingen i 2021. Han sa at bilen skal lanseres i 2022, noe vi kanskje må ta med en klype salt grunnet problemene pandemien har forårsaket med hensyn til chip-produksjon.
Bilen skal bygges ved Audis hovedanlegg i Ingolstadt som nå klargjøres for produksjon av PPE-baserte biler og batterier.
Bilen forventes å bli noe større enn e-tron, og det vil nok primært merkes innendørs siden nykommeren er basert på en dedikert elbilplattform, noe som ikke var tilfelle med den opprinnelige e-tron.
Vi vet at den nye plattformen vil benytte 800 volt-teknolgi, noe som åpner for lynlading. Dessuten kan vi forvente vesentlig bedre rekkevidde enn i dagens e-tron – trolig minst 500 km.
Som vi har vennet hos til fra Audi vil det også komme en Q6 e-tron Sportback for de som ønsker et mer dynamisk design.
Selv om Audi var tidlig ute med de første elbilene og allerede har e-tron, e-tron GT og Q4 e-tron i porteføljen, er dette bare starten på en familie som innen 2025 skal bestå av 20 modeller.
Du må nok smøre deg med tålmodighet et års tid om du ønsker en Q6 e-tron, men senere vil også A6 og flere modeller andre modeller ta steget fra fossile til elektriske drivlinjer.