-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Renderinger:
Fugl Fønix fra Stellantis
Lancia skal gjenoppstå som et premium-merke under Stellantis-paraplyen. Det innebærer også at klassiske modellbetegnelser kan få nytt liv.
De siste årene har Lancia vært begrenset til en eneste modell, Ypsilon, og denne har i tillegg kun vært solgt på hjemmebane. Der har den til gjengjeld gjort det så bra at den til tider har ligget på andreplass på den italienske registreringsstatistikken.
Lancia-sjef Luca Napolitano har lagt frem ambisiøse planer og lovet at merket fra 2024 igjen skal eksporteres til andre markeder.
I planene ligger tre modeller – inkludert en ny generasjon Ypsilon, en elbil i kompaktklassen samt en ny crossover som kan få betegnelsen Aurelia.
Når Lancia igjen skal bevege seg utenfor Italias grenser starter de med Østerrike, Belgia, Frankrike, Tyskland og Spania, men allerede i 2025 utvides eksporten til også å gjelde andre markeder. Med en økende portefølje av elbiler kan Norge da muligens komme på kartet.
Napolitano antyder 100 kompakte showrom i 60 europeiske byer, og han forventer samtidig at halvparten av kundene vil kjøpe sin Lancia via nett mot slutten av dette tiåret.
Første nye modell blir som nevnt en ny generasjon Ypsilon. Denne skal på markedet i 2024 basert på STLAs kompakte plattform og tilbys med både bensin- og elmotor. Det betyr at den blir siste Lancia med fossilmotor, samtidig som den blir merkets første elbil.
Andre modell ut blir en helelektrisk crossover / SUV i kompaktklassen med lansering i 2026. Den blir første Lancia Lancia med høy bakkeklaring og merkets nye flaggskip.
Trolig blir den døpt Aurelia – en klassisk betegnelse som ble brukt i perioden 1950-1958 på en serie med ulike karosseriformer – sedan, coupé, spider og cabriolet.
Et annet ikonisk navn dukker opp ved lansering av den tredje modellen når Delta dukker opp som elbil i kompaktklassen i 2028 basert på STLAs medium plattform.
Lancia er sammen med Alfa Romeo og DS utpekt som Stellantis-gruppens premium-merker, og Napolitano lover ren italiensk eleganse med myke overflater og høy kvalitet. Han vil lokke til seg kunder som i dag kjører Tesla, Volvo eller Mercedes EQ.