-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Renderinger:
Fugl Fønix fra Stellantis
Lancia skal gjenoppstå som et premium-merke under Stellantis-paraplyen. Det innebærer også at klassiske modellbetegnelser kan få nytt liv.
De siste årene har Lancia vært begrenset til en eneste modell, Ypsilon, og denne har i tillegg kun vært solgt på hjemmebane. Der har den til gjengjeld gjort det så bra at den til tider har ligget på andreplass på den italienske registreringsstatistikken.
Lancia-sjef Luca Napolitano har lagt frem ambisiøse planer og lovet at merket fra 2024 igjen skal eksporteres til andre markeder.
I planene ligger tre modeller – inkludert en ny generasjon Ypsilon, en elbil i kompaktklassen samt en ny crossover som kan få betegnelsen Aurelia.
Når Lancia igjen skal bevege seg utenfor Italias grenser starter de med Østerrike, Belgia, Frankrike, Tyskland og Spania, men allerede i 2025 utvides eksporten til også å gjelde andre markeder. Med en økende portefølje av elbiler kan Norge da muligens komme på kartet.
Napolitano antyder 100 kompakte showrom i 60 europeiske byer, og han forventer samtidig at halvparten av kundene vil kjøpe sin Lancia via nett mot slutten av dette tiåret.
Første nye modell blir som nevnt en ny generasjon Ypsilon. Denne skal på markedet i 2024 basert på STLAs kompakte plattform og tilbys med både bensin- og elmotor. Det betyr at den blir siste Lancia med fossilmotor, samtidig som den blir merkets første elbil.
Andre modell ut blir en helelektrisk crossover / SUV i kompaktklassen med lansering i 2026. Den blir første Lancia med høy bakkeklaring og merkets nye flaggskip.
Trolig blir den døpt Aurelia – en klassisk betegnelse som ble brukt i perioden 1950-1958 på en serie med ulike karosseriformer – sedan, coupé, spider og cabriolet.
Et annet ikonisk navn dukker opp ved lansering av den tredje modellen når Delta dukker opp som elbil i kompaktklassen i 2028 basert på STLAs medium plattform.
Lancia er sammen med Alfa Romeo og DS utpekt som Stellantis-gruppens premium-merker, og Napolitano lover ren italiensk eleganse med myke overflater og høy kvalitet. Han vil lokke til seg kunder som i dag kjører Tesla, Volvo eller Mercedes EQ.