-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kompakt og leken
Søteste soft-roaderen i gata
Det er lenge siden vi hadde de skrapa wanna-be offroadene som tidlig RAV4 og Kia Sportage eller kanskje helt ned på Suzuki Jimny, men her er en kineser som gjerne vil minne oss om moroa.
Baojun heter den. En merkevare under SAIC-GM-Wuling paraplyen som allerede har gitt oss verdens mest solgte elbil, den ekstremt urbane Mini EV.
Denne heter Yep – ganske gøy, for ingen er i tvil om hva den tenker på, men allikevel risikerer den ikke å få klager fra Jeep for å ha misbrukt merkenavnet.
Men jeg syns allikevel navnet på det opprinnelige konseptet var enda bedre. Da het den Urban Fun Trendy Product.
Det går nesten ikke an å lage noe firkantetere enn dette, og det er vel der hemmeligheten ligger. I et uttrykk som er ikke-no-tøv og ultra funksjonelt. Selv om den har vel egentlige hverken talenter for, eller ambisjoner om, å erobre noen som helst villmark.
Den har en enkelt motor der bak, som driver bakakselen med sine 67 hestekrefter. Ikke regn med mer enn litt over 100 km/t heller. Men det påstås at Kinas optimistiske kjøresyklus gir den en rekkevidde på 300 kilometer.
Beskjedne batterier er med på å forklare en vekt på lave 1006 kg.
Utvendige mål er også kompakte: 338 x 169 x 172 centimeter og en akselavstand på 211 cm.
Nå er det visst snakk om at det kommer en 4x4 versjon til Shanghai-utstillingen – med en litt sterkere motor. Og ønskedrømmen måtte jo være en topp som det også går an å ta av.
Men man kan jo ikke få alt. Vi får være glade for at det fremdeles bygges slike muntrasjoner som dette.
Noen gledesdreper-pris er foreløpig ikke antydet.