-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Avenger 4x4 Concept
Tøffere versjon av Jeeps småbil
Vi har sett bilder av Jeeps kommende elbil, Avenger, men i Paris kunne endelig de fremmøtte se den i levende live.
Jeg tok det vel som en selvfølge at Jeeps Avenger var utstyrt med firehjulsdrift, men det skulle jeg selvsagt ikke gjort. Bilen vi fikk bilder av for et par måneder siden var nemlig tohjulsdrevet, men fortvil ikke – i Paris sto den som konsept med 4x4. Nærmest gryteklar.
Det er ikke første gang Jeep lanserer modeller som ikke trekker på alle fire, men det er liksom fremkommelighet de er mest kjent for. Og nå ønsker de å vise at også en kompakt elbil kan få typiske Jeep-egenskaper.
Avenger 4x4 Concept skiller seg fra bilen vi har sett tidligere gjennom røffe detaljer som tauekroker, økt sporvidde, bredere skjermer og mer aggressiv hjulutrustning.
Jeep-sjef Christian Meunier forteller om en angrepsvinkel på 21 grader, avgangsvinkel på 34 grader og bakkeklaring på 200 millimeter.
Selvsagt ekstra beskyttelse i fronten og ekstralys når du skal forsere ulendt terreng i mørket.
Konseptet var utstyrt med et lettvekts cargosystem på taket som i sin tur er beskyttet mot riper i hele sin lengde mens panseret har anti refleks- og ripebeskyttelse.
Neste år skal Avenger komme i salg, så får vi se hvor lenge det drøyer før den kommer med firehjulsdrift som alternativ. Det er jo så mye enklere når det dreier seg om eldrift.