-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mercedes går konvensjonelt
Mercedes-Benz forlater dagens form når de til høsten lanserer en ny B-Klasse. Den blir mer lik andre biler i Golf-klassen.
Mercedes er først ute av de tre erkerivalene til å lansere sin nye modell i Golf-segmentet, B-Klasse. Men våren 2012 presenterer BMW en ny 1-serie, og innen utgangen av 2012 har vi nok også fått møte neste Audi A3.
Mens dagens B-Klasse hadde et såkalt sandwich-gulv designet for fremtidige drivlinjer, blir etterfølgeren mer konvensjonell. Dermed blir den også vesentlig rimeligere å produsere.
Mange av dagens brukere setter nok pris på den høye sittestillingen i B-Klasse, og det er nok en egenskap Mercedes vil videreføre på tross av et mindre plasskrevende gulv.
B-Klasse får et stort utvalg av motorer for bensin og diesel. De største kommer fra egne delehyller, mens Renaul skal levere kompakte bensinmotorer på 1,2 til 1,8 liter, samt en 1,6-liters dieselbrenner.
Etter hvert vil vi også få alternative drivlinjer i B-Klasse, noe som innbefatter både hybrid (E-Cell Plus), ren elbil (E-Cell) samt en F-Cell med brenselceller.
Standard girkasse blir 6-trinns manuell, men en dobbelclutch-kasse blir også tilgjengelig i kombinasjon med stopp/start.
De første bilene kommer til Norge i november, og det betyr trolig lansering på bilutstillingen i Frankfurt i september.