-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mercedes går konvensjonelt
Mercedes-Benz forlater dagens form når de til høsten lanserer en ny B-Klasse. Den blir mer lik andre biler i Golf-klassen.
Mercedes er først ute av de tre erkerivalene til å lansere sin nye modell i Golf-segmentet, B-Klasse. Men våren 2012 presenterer BMW en ny 1-serie, og innen utgangen av 2012 har vi nok også fått møte neste Audi A3.
Mens dagens B-Klasse hadde et såkalt sandwich-gulv designet for fremtidige drivlinjer, blir etterfølgeren mer konvensjonell. Dermed blir den også vesentlig rimeligere å produsere.
Mange av dagens brukere setter nok pris på den høye sittestillingen i B-Klasse, og det er nok en egenskap Mercedes vil videreføre på tross av et mindre plasskrevende gulv.
B-Klasse får et stort utvalg av motorer for bensin og diesel. De største kommer fra egne delehyller, mens Renaul skal levere kompakte bensinmotorer på 1,2 til 1,8 liter, samt en 1,6-liters dieselbrenner.
Etter hvert vil vi også få alternative drivlinjer i B-Klasse, noe som innbefatter både hybrid (E-Cell Plus), ren elbil (E-Cell) samt en F-Cell med brenselceller.
Standard girkasse blir 6-trinns manuell, men en dobbelclutch-kasse blir også tilgjengelig i kombinasjon med stopp/start.
De første bilene kommer til Norge i november, og det betyr trolig lansering på bilutstillingen i Frankfurt i september.