-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes går konvensjonelt
Mercedes-Benz forlater dagens form når de til høsten lanserer en ny B-Klasse. Den blir mer lik andre biler i Golf-klassen.
Mercedes er først ute av de tre erkerivalene til å lansere sin nye modell i Golf-segmentet, B-Klasse. Men våren 2012 presenterer BMW en ny 1-serie, og innen utgangen av 2012 har vi nok også fått møte neste Audi A3.
Mens dagens B-Klasse hadde et såkalt sandwich-gulv designet for fremtidige drivlinjer, blir etterfølgeren mer konvensjonell. Dermed blir den også vesentlig rimeligere å produsere.
Mange av dagens brukere setter nok pris på den høye sittestillingen i B-Klasse, og det er nok en egenskap Mercedes vil videreføre på tross av et mindre plasskrevende gulv.
B-Klasse får et stort utvalg av motorer for bensin og diesel. De største kommer fra egne delehyller, mens Renaul skal levere kompakte bensinmotorer på 1,2 til 1,8 liter, samt en 1,6-liters dieselbrenner.
Etter hvert vil vi også få alternative drivlinjer i B-Klasse, noe som innbefatter både hybrid (E-Cell Plus), ren elbil (E-Cell) samt en F-Cell med brenselceller.
Standard girkasse blir 6-trinns manuell, men en dobbelclutch-kasse blir også tilgjengelig i kombinasjon med stopp/start.
De første bilene kommer til Norge i november, og det betyr trolig lansering på bilutstillingen i Frankfurt i september.