-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes går konvensjonelt
Mercedes-Benz forlater dagens form når de til høsten lanserer en ny B-Klasse. Den blir mer lik andre biler i Golf-klassen.
Mercedes er først ute av de tre erkerivalene til å lansere sin nye modell i Golf-segmentet, B-Klasse. Men våren 2012 presenterer BMW en ny 1-serie, og innen utgangen av 2012 har vi nok også fått møte neste Audi A3.
Mens dagens B-Klasse hadde et såkalt sandwich-gulv designet for fremtidige drivlinjer, blir etterfølgeren mer konvensjonell. Dermed blir den også vesentlig rimeligere å produsere.
Mange av dagens brukere setter nok pris på den høye sittestillingen i B-Klasse, og det er nok en egenskap Mercedes vil videreføre på tross av et mindre plasskrevende gulv.
B-Klasse får et stort utvalg av motorer for bensin og diesel. De største kommer fra egne delehyller, mens Renaul skal levere kompakte bensinmotorer på 1,2 til 1,8 liter, samt en 1,6-liters dieselbrenner.
Etter hvert vil vi også få alternative drivlinjer i B-Klasse, noe som innbefatter både hybrid (E-Cell Plus), ren elbil (E-Cell) samt en F-Cell med brenselceller.
Standard girkasse blir 6-trinns manuell, men en dobbelclutch-kasse blir også tilgjengelig i kombinasjon med stopp/start.
De første bilene kommer til Norge i november, og det betyr trolig lansering på bilutstillingen i Frankfurt i september.