-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Mazda for Kina
For første gang har Mazda utviklet en ny modell eksklusivt for Kina. Men de utelukker ikke at den etter hvert kan havne andre steder.
Vi fikk de første hintene om CX-4 for et par måneder siden. Samtidig var det klart at vi skulle få mer informasjon på Auto China i Beijing som åpnet denne uken.
Mazda forteller at bilen er utviklet med kinesiske preferanser i tankene, men utelukker ikke at den etter hvert også vil finne veien til andre markeder.
Man skulle tro at 4-tallet i betegnelsen indikerte at den skulle posisjoneres mellom CX-modellene vi kjenner i Europa, men det stemmer ikke. Her ser du målene for de tre:
Vi kan anta at den deler plattform med CX-5 siden akselavstand og bredde er identisk, men Kina-modellen er 8 cm lengre og hele 18 cm lavere. Likevel har den en bakkeklaring på 196 mm (CX-5 har 210 mm).
Når det gjelder bagasjerom kommer CX-4 til kort mot CX-5, kun 400 liter med setene på plass, mot 503.
Kundene kan velge mellom to bensinmotorer, en 2,0-liter med 158 hester eller en 2,5-liter med 192 hk. Maks dreiemoment er henholdsvis 202 og 252 Newtonmeter.
Mazda vil nok gjøre omfattende markedsundersøkelser før de eventuelt starter salg i andre markeder, som Europa eller Amerika.
Tekst: | CX-3 | CX-4 | CX-5 |
Lengde (cm) | 427 | 463 | 455 |
Bredde (cm) | 176 | 184 | 184 |
Høyde (cm) | 153 | 153 | 171 |
Akselavstand (cm) | 257 | 270 | 270 |