-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Mazda for Kina
For første gang har Mazda utviklet en ny modell eksklusivt for Kina. Men de utelukker ikke at den etter hvert kan havne andre steder.
Vi fikk de første hintene om CX-4 for et par måneder siden. Samtidig var det klart at vi skulle få mer informasjon på Auto China i Beijing som åpnet denne uken.
Mazda forteller at bilen er utviklet med kinesiske preferanser i tankene, men utelukker ikke at den etter hvert også vil finne veien til andre markeder.
Man skulle tro at 4-tallet i betegnelsen indikerte at den skulle posisjoneres mellom CX-modellene vi kjenner i Europa, men det stemmer ikke. Her ser du målene for de tre:
Vi kan anta at den deler plattform med CX-5 siden akselavstand og bredde er identisk, men Kina-modellen er 8 cm lengre og hele 18 cm lavere. Likevel har den en bakkeklaring på 196 mm (CX-5 har 210 mm).
Når det gjelder bagasjerom kommer CX-4 til kort mot CX-5, kun 400 liter med setene på plass, mot 503.
Kundene kan velge mellom to bensinmotorer, en 2,0-liter med 158 hester eller en 2,5-liter med 192 hk. Maks dreiemoment er henholdsvis 202 og 252 Newtonmeter.
Mazda vil nok gjøre omfattende markedsundersøkelser før de eventuelt starter salg i andre markeder, som Europa eller Amerika.
Tekst: | CX-3 | CX-4 | CX-5 |
Lengde (cm) | 427 | 463 | 455 |
Bredde (cm) | 176 | 184 | 184 |
Høyde (cm) | 153 | 153 | 171 |
Akselavstand (cm) | 257 | 270 | 270 |