-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Skoda for Kina
Skoda viser de første skisser av en ny urban SUV som er skreddersydd for Kina. Men det betyr ikke at vi kan se en lignende modell i Europa.
Skoda skal avduke konseptbilen i forbindelse med Beijing Motor Show som åpner neste uke. Den er en forløper for deres tredje SUV på det kinesiske markedet, etter Kodiaq og Karoq som begge har fått en varm mottagelse i Norge.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 444 nye Kodiaq og 188 Karoq, tall som plasserer dem som henholdsvis nummer to (etter Octavia) og fire (etter Superb) på Skoda-statistikken.
Nå viste jo også Skoda en kompakt SUV som konsept på Genève-utstillingen, så jeg mistenker at vi her snakker om to modeller som ikke skiller seg veldig fra hverandre.
Men jeg kan ikke si noe sikkert siden det foreløpig ikke fins antydning av data for Kina-modellen – kun disse skissene.
Skoda forteller at deres SUV-er spiller en nøkkelrolle i Kina-satsingen som er vital for merkets vekst.
Kina er Skodas viktigste enkeltmarked – hver fjerde nye Skoda selges i «Midtens Rike». I 2017 solgte de 325.000 biler her – en økning på 2,5 prosent fra foregående år. Det var Skodas beste år i Kina siden de entret markedet der i 2007.
Grunnlaget for Skodas fremtid i Kina ble lagt 30. mars 2016 da Kinas president Xi Jinping under et besøk i den tsjekkiske republikk skrev en intensjonsavtale med representanter for Volkswagen, SAIC Motor Corporation og Skoda Auto om en investeringsplan på mer enn to milliarder euro over en femårsperiode.
Planen er å utvide modellprogrammet med blant annet SUV-er og biler med alternativ drivlinje.