-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bentley fisker etter kunder
Bentley byr på mer enn bil. For eksempel serverer de nå den nye Bentayga i komplett fluefiske-versjon.
Bentley setter meg på prøve. Først var det golf-utstyret deres – og det er vel ikke noe jeg har mindre greie på enn det. Bortsett, kanskje, fra fluefiske.
Så dukker de hjælpemeg opp med fluefiskeutstyr også. Såpass langt er jeg unna denne delen av verden at jeg trodde det dreide seg om flyvefisk, men nei.
Jeg vet litt mer om Mulliner, og det er relevant her, for de presenterer altså «BENTLEY BENTAYGA FLY FISHING BY MULLINER – THE ULTIMATE ANGLING ACCESSORY».
Kanskje det til og med er en historisk tråd her? For Mulliner, mer enn 100 år gammel som karosseribygger for Bedre Biler, bygde nesten utelukkende for Bentley og Roll-Royce i 30-årene, og du skal ikke se bort fra at det var en og annen skotsk lord med fiskerettigheter i egen elv som fikk skreddersydd en Shoting Brake med spesielle avdelinger for fiskeutstyret.
Det er bare et par år siden jeg så en tilsvarende med spesielle avdelinger for fire Purdey hagler og tilhørende utstyr. Da kan man virkelig snakke om «shooting».
Mulliner ble forresten kjøpt opp av Rolls-Royce på slutten av 50-tallet og ble en av de avdelingene som fulgte Bentley, da VW og BMW delte byttet i 2000.
Det var Mulliner. Så var det Bentley.
Fort gjort.
Bentayga er ganske ny. Den skal visstnok kunne ta seg frem gjennom søle og skau og langt inn til barnål-romantikken. Bildene her tyder i hvert fall på at det er slik Bentley vil vi skal oppfatte bilen.
Tredelt
Og dermed begynner det.
Hva er det vår fluefiskerhelt skal ha? Tre avdelinger. En for stang og utstyr. En for næring og forfriskninger. Og en – vanntett og bedre beskyttet enn de andre – for vadeutstyret.
Disse tre avdelingen er spesialbygget for formålet i form av sleidbare enheter, der bare den for det våte utstyret er bygget opp av planker og med et slitesterkt neopren-materiale på innsiden. Men også her finner du det fineste skinn uttapå.
Forfriskningsavdelingen har plass til inntil tre flasker, metall-flasker – vi er jo i naturen – og Mulliners eget porselen. Det er en egen avdeling for maten – kjøleskapet finnes som originalutstyr inne i bilen.
Og fiskeriavdelingen, der er ikke bare plass til stang og hov og sånn som man snurrer snøret inn på (noen som husker fiske-med-boks?) pluss skuffer for fluene, og faktisk en egen liten benk med utsyr når man skal – hva heter det? surre? – nye fluer.
Komplett så vidt jeg forstår.
Et aber
Men det er noen ting her jeg ikke skjønner. Dersom alt dette utstyret skal ha noen effekt, er vel sluttpoenget at man skal hale inn en svær, slimete fisk. Hvor skal man gjøre av den?
Ikke noe svar.
Og alt det møkkete, våte utstyret. Bortsett fra vaderne som har sin plass, vil man vel ikke legge klissvåt hov og dryppende snøre ned i skinn og valnøtt-beholderne?¨
Der har vi imidlertid et slags svar: Gulvet bak kan gjøres vanntett, og det kan leveres en elektronisk fuktfjerner med bilen.
Og dersom Bentayaga-eieren, av en eller annen grunn, ikke har anledning til å fiske hele livet, men ønsker å bruke bilen til noe annet, kan selvfølgelig disse tre spesialboksene fjernes, og bilen har igjen sitt opprinnelige, generøse bagasjerom
Forslag: Firmabil som følger med posisjonen som lederen (det heter faktisk det) for Norges Jeger og Fiskerforbund.