-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Her er Bentleys SUV
Luksusmerket i VW-familien, Bentley, har bestemt seg for å gi et tilbud til de mest kresne SUV-kundene i verden.
Det startet med at de viste frem den dramatiske konseptbilen EXP 9 F på Genève-utstillingen for to år siden, og selv om denne fikk mildt sagt blandet mottagelse, så har de drevet sine planer videre.
I fjor sommer bekreftet ledelsen at en Bentley SUV skulle realiseres, og i vår slapp de et første bilde av den kommende modellen, som avslørte at den heldigvis var mindre ekstrem i uttrykket enn EXP 9 F.
Selv om bilen er godt innpakket i plastkamuflasje kan vi se at den ser mer elegant ut enn konseptet. Våre kilder opplyser at den får et eksklusivt interiør utformet som en dobbel cockpit foran. Det luksuriøse fremheves gjennom utstrakt bruk av skinn, edeltre og metall.
Foreløpig er det ikke kjent hva modellen skal hete, men den skal bygges på VW-gruppens MLB-plattform som også skal benyttes for neste generasjon Audi Q7, VW Touareg og Porsche Cayenne.
Motoralternativene vil trolig bestå av Bentleys 4,0-liters twin turbo V8, og muligens også den kraftige 6,0-liters W12-motoren som brukes i de mest ekstreme modellene.
Bentley har antydet at deres SUV blir blant de raskeste på markedet, med en toppfart på rundt 200 miles (ca. 320 km/t).
Trolig skjer den offisielle lanseringen andre halvår 2015 mens bilen kommer på markedet i 2016, og etterfølges av en hybridmodell påfølgende år.
Det er ikke så vanskelig å tenke seg at de viktigste markedene vil ligge et stykke øst og syd for Bentleys hjemmemarked – Midtøsten og Kina vil nok ta unna en vesentlig del av det meget eksklusive opplaget.