-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volkswagen viser småbil - kommer i 2027
Konspetbilen ID. EVERY1 gir en forsmak på Volkswagens kommende elektriske småbil som produsenten viser til skal kunne koste fra under 20.000 euro.
Volkswagen jobber iherdig med å utvikle nye elbilmodeller som må være konkurransedyktige om selskapet skal lykkes i konkurransen med kinesiske bilprodusenter.
Vanskelig kravspec
En del av planen er å rulle ut små elbiler som er tilgengelig for alle.
Det betyr mer enn kun lav pris: Produktet må være bra og tilby teknologi som
"tiktok-generasjonen" finner attraktiv.
Om ikke dette er nok, forventer aksjonærene at Volkswagen tjener penger på
bilene.
Volkswagen sier selv at de har ambisjoner om å bli den teknologiske ledende volumprodusenten med de sikreste og mest innovative bilene.

Fire nye modeller
Innen 2027 lanserer Volkswagen fire nye elbilmodeller basert på den nye MEB-plattformen med forhjulsdrift.
Den produksjonsklare utgaven av ID. EVERY1 skal etter planen komme på veien i 2027, og blir den minste modellen på den nye plattformen.
– ID. EVERY1 representerer den siste puslespillbrikken vår på veien mot det bredeste modellutvalget i volumsegmentet. Vårt mål er å være den teknologisk ledende volumprodusenten innen 2030. Og et merke for alle – akkurat som du forventer fra Volkswagen, sier Volkswagen-sjef Thomas Schäfer.
Den nye modellen skal bygges med et tydelig utgangspunkt i kundens behov, forteller Volkswagen.

– ID. EVERY1 viser at vi setter kundene våre, og deres ønsker, interesser og preferanser i sentrum for kjøretøyutviklingen, sier Kai Grünitz, ansvarlig for utvikling i Volkswagen.
Produksjonsversjonen av ID. EVERY1 skal bli den første modellen i konsernet som bruker en ny og kraftig programvareplattform.
Volkswagen har også tidligere sendt ut bilder av konseptbilen ID. 2all og den enda mer sportslige ID. GTI Concept, alle under "Urban Car-familien".
Plass til fire personer
Konspetbilen ID. EVERY1 når en topphastighet på 130 km/t og drives av en
nyutviklet elektrisk motor med 70 kW (95 hk).
Rekkevidden som oppgis for
konseptbilen er minst 250 kilometer.
Med en lengde på 3 880 mm, er ID. EVERY1 plassert mellom Up! (3 600 mm), kommende
ID. 2all (4 050 mm) og dagens Polo (4 074 mm).
Innvendig tilbyr den plass til fire personer og et bagasjerom på 305 liter.