-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Harley med støttehjul
Amerikanske Campagna Motors har spesialisert seg på potente trehjulinger. Nå lanseres V13R – leketøy for voksne gutter og jenter.
Selskapet har de siste årene markedsført en meget lettkledd trehjuling under modellnavnet T-Rex. Nå kommer en ny modell i grenselandet mellom bil og motorsykkel, men litt mer bil enn T-Rex.
Karosseriet er utført i glassfiber på en rørramme. Bak de to setene sitter avtagbare veltebøyler.
V13R er 100 prosent håndbygget og utstyrt med en 1250 ccm Harley Davidson Revolution V-Twin motor. Den byr på 122 hester, 114 Newtonmeter og et herlig brøl. Motoren trekker på bakhjulet gjennom en 5-trinns sekvensiell girkasse med mekanisk revers.
Fire kilo per hest
Synes du 122 hester høres lite ut? Ta med i regnestykket at doningen bare veier 524 kg, omtrent en tredel av en Golf, så skjønner du at dette er potente saker. Det betyr at hver hest bare skal skyve 4,3 kg.
Lengden på toseteren er 353 cm, den er 199 cm bred og bare 107 cm høy. Akselavstanden er 248 cm og bakkeklaringen 11 cm.
Noen tall for akselerasjon og toppfart er ikke oppgitt, men storebror T-Rex som har 75 hester mer og veier 50 kg mindre, gjør null til hundre på under fire sekunder og har en toppfart på 220 km/t.
Fordekkene er i dimensjon 205/45ZR17 mens bakhjulet er oppgitt til solide 295/35ZR18.
Det sitter et kombinert bagasje- og hanskerom i panseret, trenger man mer plass kan trehjulingen utstyres med separate sidevesker.
Eksklusiv
Campagna sier de skal bygge en begrenset serie av V13R, uten å spesifisere hva det innebærer. De antyder en prislapp på ca 50.000 dollar og sier at man som regel avkreves førerkort for tung MC for å få kjøretillatelse.
Foretrekker du britiske trehjulinger kan Morgans nye 3Wheeler i samme prisklasse være et alternativ. Men den er dessverre allerede utsolgt.