-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Veritas realiseres
Selv om det var få utenlandske produsenter på bilutstillingen i Tokyo, manglet det ikke på eksklusivitet. Møt Veritas III i produksjonsutgave.
Det er snart halvannet år siden vi skrev om dette prosjektet sist, men nå er altså Veritas III en realitet som står til beskuelse for alle som besøker Tokyo Motor Show.
LES: Veritas er sant
Å bruke begrepet serieproduksjon blir ganske meningsløst – i dette tilfellet er det snakk om 30 eksklusive eksemplarer som skal bygges hos produsenten Vermot AG i Gelsdorf.
Selv før produksjonen starter er fem av bilene solgt til kunder i Monaco, Australia, Storbritannia, Spania og Sveits. Ytterligere åtte er reservert og mer enn 100 har meldt sin interesse. I Gelsdorf føler man seg derfor trygge på at hele opplaget er solgt innen årets utløp.
SE: Alle nyheter fra Tokyo Motor Show
De 15 ansatte ved fabrikken bruker åtte uker på å bygge en bil, men det er plass til å montere tre biler samtidig. Fører og passasjer sitter avdelt, og når eieren vil ta en tur på egenhånd kan han legge et deksel over passasjersetet.
BMW Power
Bilen har en høyde på beskjedne 97 cm, og veigrepet besørges av Dunlop dekk i dimensjon 255/30 foran og 325/25 bak, i begge tilfeller montert på 22-tommers spesialfelger. Bredden er i overkant av to meter og lengden 4,68 m.
Drivlinjen består av en 5,0-liters V10 fra BMW koblet til en 7-trinns SMG girkasse. Med 507 hk gjøres 0-100 unna på 3,2 sekunder og potensiell toppfart er 347 km/t.
Karosseriet er utformet i karbonfiber basert på et rørchassis. Sportssetene fra Recaro er bestykket med 4-punkts sikkerhetsbelter. Bremsene er utviklet av Brabham Racing – 6-pots calipere og 380 mm skiver foran, 4-pots og 355 mm bak.
Produsenten oppgir ingen pris, men dette er eksklusivt håndarbeid som prises deretter. 30 eksemplarer forsvinner nok uansett unna som dugg for solen.