-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Engelsk el-Mini
Det har lenge vært usikkert hvor BMW ville produsere sin kommende batterielektriske Mini. Til lettelse for mange har de, på tross av Brexit, bestemt seg for Oxford.


Her er fremtidsvisjonene som ble vist i forbindelse med BMWs 100-års-markering:
BMW er blant dem med meget ambisiøse batterielektriske planer. Det skulle bare mangle, det er vel de som har det bredeste utvalget av noen bilprodusenter. Tar du med alt som kalles elektrifisert snakker vi ni modeller.
I 2025 regner de med at slike biler vil utgjøre inntil 25 % av totalen deres – og inne i det bildet skal det komme en del interessante batterielektriske versjoner.
Minien skal i produksjon i 2019, og blir i hvert fall i første omgang den 3-dørs modellen som er hovedpilaren i Mini-programmet. Da vil Mini kunne tilby biler for bensin og diesel, som plug-in hybrid og som hel-batteri-modell.
Tysk-britisk
Null-utslippsversjonen vil få hele den elektriske drivlinjen produsert i Dingolfing og Landshut, to store BMW-anlegg i Bayern. Så blir den transportert over Kanalen og bygget inn i biler i England.
Sannsynligvis har BMW allerede nå fått en slags forhåndsforsikring om hvordan toll og avgifter ved import, eksport, reimport og reeksport vil bli post-Brexit.
Det er disse spørsmålene som gjør at mange har utsatt avgjørelsen om større investeringer på øya i det siste.
BMW frisker samtidig opp hukommelsen vår, ved å være ganske klar på elektrifiseringsprogrammet deres ser ut fremover.
i8 Roadster vil bli den neste, 2018. Så er det altså Minien. X3 som batterielektrisk vil komme i 2020, og så er det iNEXT i 2021.
Og det er allerede så meget som nesten 10 år siden vi kjørte den første el-Minien. Den gang som et rent eksperiment.