-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Engelsk el-Mini
Det har lenge vært usikkert hvor BMW ville produsere sin kommende batterielektriske Mini. Til lettelse for mange har de, på tross av Brexit, bestemt seg for Oxford.


Her er fremtidsvisjonene som ble vist i forbindelse med BMWs 100-års-markering:
BMW er blant dem med meget ambisiøse batterielektriske planer. Det skulle bare mangle, det er vel de som har det bredeste utvalget av noen bilprodusenter. Tar du med alt som kalles elektrifisert snakker vi ni modeller.
I 2025 regner de med at slike biler vil utgjøre inntil 25 % av totalen deres – og inne i det bildet skal det komme en del interessante batterielektriske versjoner.
Minien skal i produksjon i 2019, og blir i hvert fall i første omgang den 3-dørs modellen som er hovedpilaren i Mini-programmet. Da vil Mini kunne tilby biler for bensin og diesel, som plug-in hybrid og som hel-batteri-modell.
Tysk-britisk
Null-utslippsversjonen vil få hele den elektriske drivlinjen produsert i Dingolfing og Landshut, to store BMW-anlegg i Bayern. Så blir den transportert over Kanalen og bygget inn i biler i England.
Sannsynligvis har BMW allerede nå fått en slags forhåndsforsikring om hvordan toll og avgifter ved import, eksport, reimport og reeksport vil bli post-Brexit.
Det er disse spørsmålene som gjør at mange har utsatt avgjørelsen om større investeringer på øya i det siste.
BMW frisker samtidig opp hukommelsen vår, ved å være ganske klar på elektrifiseringsprogrammet deres ser ut fremover.
i8 Roadster vil bli den neste, 2018. Så er det altså Minien. X3 som batterielektrisk vil komme i 2020, og så er det iNEXT i 2021.
Og det er allerede så meget som nesten 10 år siden vi kjørte den første el-Minien. Den gang som et rent eksperiment.