-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Dubai inn i Daimlerchrysler
Nå har Dubai brukt noe av overskuddet sitt fra i fjor og investert en milliard dollar i Daimlerchrysler-aksjer. Med dagens aksjekurs vil det si litt over 22 millioner aksjer, eller 2,2 prosent. Det gjør Dubai til selskapets tredje største aksjonær.
Også Dubai tjente en del ekstra penger på oljeprisene i fjor. Mye av det gikk til Dubai International Capital, et investeringsselskap som staten satte opp i fjor for å investere i utenlandske selskaper eller eiendommer. Eller, altså, Mercedes.
For Daimlechrysler er dette velkomment, sier kilder som står systemet nær.
Dubai er en langsiktig investor og ikke ute etter kjappe klipp. Det er mulig de proffe investorene i Dubai International regner med at dette er en god tid å gå inn på, verre enn akkurat nå kan det vanskelig bli, virker det som om de har sagt til hverandre. Siden sammenslutningen med Chrysler i 1998 har investorene tapt i snitt 9,9 prosent pr. år (mens BMWs aksjonærer har tjent 8,5% pr år i samme periode) i følge Bloomberg Data. Omsetningen hos Daimlerchrysler sank med 16 prosent i de tre årene frem til 2003 til 136,4 milliarder euro. I fjor snudde det, med 1,6 prosent økning til 142,1.
Det er Deutsche Bank som er største aksjonær i Daimlerchrysler. Kuwait er nummer to, med noe over tre ganger så mange aksjer som Dubai nå har.
Kuwait og Dubai er ikke de første arabiske land som har interessert seg for biler. Abu Dhabi, som produserer 2,5 ganger så meget olje som Dubai, la alt til rette for å kjøpe 9,8 prosent av Vokswagen i fjor. Men de trakk seg da det ble enda dårligere både med aksjekurs og modeller.
Og for 20 år siden opplevde vi at Afrika våknet. Da kjøpte Libyas Oberst Ghadaffi en stor post i Fiat (10 prosent?). Gjennom den ene diplomatiske stormen etter den andre, satt han stille og rolig på de italienske aksjene og lot utbyttet hente hjem.