-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nye motorallianser
Fiat har inngått enda en ny allianse. Om motorer denne gangen. Med Suzuki. Og Mitsubishi skal levere motoren til den neste Smart Fortwo.
Mitsubishi og Smart har samarbeidet før, det har også Fiat og Suzuki gjort. Italienerne skal bygge en mini-SUV basert på en ungarsk bygd 4x4 Suzuki – den skal komme neste år. Men den nye avtalen går den andre veien.
Fiat skal hjelpe Suzuki med å komme i gang med å bygge Fiats suverene Multijet diesel, foreløpig er det to-liters utgaven som er beskrevet. Produksjonen skal være i gang innen 2010, og motoren skal bygges inn i biler som skal eksporteres til hele verden. 100.000 motorer pr år er det første målet.
Når det gjelder Mitsubishi og smart, så har de produsert hver sin modell på samme bånd og med samme plattform lenge. Den nye avtalen forteller imidlertid at lettvektsmotoren – masse bruk av aluminium og kunststoffer – som Mitsubishi skal putte inn i sin nye i-modell, også skal brukes av den nye generasjonen Smart Fortwo.
Mitsubishis nye modell skal på markedet tidlig neste år, og det ser ut som om det ikke er lenge etterpå at leveransene til Smart begynner. Det er snakk om mellom 80.000 og 100.000 motorer pr år.