-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nå starter oppsplittingen
De store bilkonsernene har mengder av skjulte reserver. Nå brukes blant annet Mazda og Suzuki for å skaffe kontanter.

Selv med en viss likviditet merkes det når du har brent av henholdsvis 7,7 og 6,9 milliarder dollar i tredje kvartal, slik Ford og GM gjorde. Da begynner du å se at du nærmer deg bunnen i pengebingen.
Mens de venter på en snill administrasjon som er litt veikere enn industrien i det innsatsfylte pokerspillet som skjer nå, må det tilføres litt kapital slik at driften kan holdes i gang. Og det har både GM og Ford ordnet de siste dagene, på akkurat samme måte.
GM har sett gjennom sine eiendeler og har funnet ut at siden de eier under 20 prosent av Suzuki nå, spiller det ikke noen rolle om de selger unna litt mer. Samarbeidsprosjektene kan og skal jo fortsette i samme tempo allikevel. Så dermed lar de sine svært så solvente kolleger i Japan overta litt over 3 prosent i selskapet for 187,5 millioner dollar.
Med et tap på 2,5 milliarder i 3. kvartal monner det jo ikke så mye, men det er nok til å gi et nødvendig pusterom.
Ford har gått akkurat samme veien, først og fremst på den måten at de ikke har solgt svensken sin. Derimot har de henvendt seg til sine kontantsterke japanske forbindelser, som mer enn gjerne kjøper deler av seg selv tilbake.
Her er det snakk om mer, både større andel og flere penger. Ford selger 20 prosent av Mazda tilbake for 540 millioner dollar. Det betyr at de nå bare har 13 prosent av japaneren i egen aksjeportefølje. Men også her blir det sagt at alle samarbeidsavtaler, blant annet en omfattende plattformdeling, skal fortsette som før.
Mazda-salg har det vært spekulert i før. Det er bare halvannen måned siden det ble lekt med tanken. Da hadde Mazda en børsverdi på 3,3 milliarder Euro. Hadde Ford gjennomført denne handelen da, hadde de sittet der med mer enn 800 millioner dollar. På en måned er verdien sunket til 2,2 milliarder euro!