-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hyundai vokser
Både overskudd og bilsalg øker hos Hyundai. Til og med i Europa klatrer de.
Hyundai har tatt mål av seg til å bli en av verdens aller største bilprodusenter. Dagens femteplass er åpenbart ikke bra nok, og økningen viser at det er god grunn til å regne med at de når sine mål – hva nå de måtte være.
Fra april til juni økte overskuddet med 10,4 prosent, til ca. 1,9 milliarder euro. Og bilsalget økte for første gang til over 1,1 millioner enheter. Dermed ender første halvår med 2,18 millioner Hyundaier.
Ser vi på regnskapstallene har omsetningen i dette halvåret steget med nesten 10 prosent, samtidig som fortjenesten har økt med nesten 20 prosent til noe over 3,5 milliarder euro.
Hjemmemarkedet er vel det eneste som krymper for dem. I Europa steg salget de første seks månedene med 15,4 prosent, til 233.000 biler. Og dette er et marked som krymper merkbart.
I USA økte salget med litt over 10 prosent, til 357.000 biler. De 2,18 millionene på verdensbasis representerer en økning på 11,5 prosent.
Nå hører det med til denne historien at koreanerne fremdeles har en USA/Europa-fordel av en gammel frihandelsavtale.
Frankrike er et av de landene som har tatt til orde for at denne må reforhandles eller fjernes, men på for eksempel EU-nivå er det ikke noe som tyder på at det kommer til å bli endringer der.
Nå vil det være feil å påstå at det bare er på grunn av handelsfortrinn at Hyundai/Kia-gruppen i år, for første gang, vil trenge gjennom 7-millioner grensen. I fjor endte de på 6,6 millioner – da lå GM på 9 og VW-gruppen på 8,2 millioner. Gapet blir stadig mindre.