-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lotus er blitt helt Proton
Helt til i dag, nesten, har Romano Artioli eid deler av Lotus. Det pleide å være så meget at Lotus var et underbruk av Bugatti, som Artioli gjenopplivet for 15 år siden. I dag har han ikke noe mer tilbake, Proton har kjøpt alt.
En slik mulighet kom nå, de siste 4,34 prosentene viste seg å være til salgs da Proton viste frem 3,66 millioner pund. Dermed er Lotus nå 100 prosent eid av Perusahaan Otomobil Nasional Bhd, som er Protons offisielle navn.
Proton på sin side er 60 prosent statseid, og muligens derfor har bedriften den misunnelsesverdige posisjonen at den har 60 prosent markedsandel hjemme. Kan muligens en av årsakene være at importbiler blir påheftet 300% avgifter, og at det slett ikke er enkelt å bli godtatt som lokal produsent?
Riktignok skal tollbarrierene vekk innen 2005, og Proton sier det er derfor de er interessert i også å utvikle seg, ved Lotus hjelp, til et konstruksjons- og konsulentfirma med global kompetanse og ambisjoner.
La det også være nevnt at med den siste prisingen av Lotus-aksjene har Proton satt verdien av Lotus til ca. 1 milliard kroner. Det ville Colin Champman, Lotus-grunnleggeren og Lotus-legenden, likt.