-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Lotus er blitt helt Proton
Helt til i dag, nesten, har Romano Artioli eid deler av Lotus. Det pleide å være så meget at Lotus var et underbruk av Bugatti, som Artioli gjenopplivet for 15 år siden. I dag har han ikke noe mer tilbake, Proton har kjøpt alt.
En slik mulighet kom nå, de siste 4,34 prosentene viste seg å være til salgs da Proton viste frem 3,66 millioner pund. Dermed er Lotus nå 100 prosent eid av Perusahaan Otomobil Nasional Bhd, som er Protons offisielle navn.
Proton på sin side er 60 prosent statseid, og muligens derfor har bedriften den misunnelsesverdige posisjonen at den har 60 prosent markedsandel hjemme. Kan muligens en av årsakene være at importbiler blir påheftet 300% avgifter, og at det slett ikke er enkelt å bli godtatt som lokal produsent?
Riktignok skal tollbarrierene vekk innen 2005, og Proton sier det er derfor de er interessert i også å utvikle seg, ved Lotus hjelp, til et konstruksjons- og konsulentfirma med global kompetanse og ambisjoner.
La det også være nevnt at med den siste prisingen av Lotus-aksjene har Proton satt verdien av Lotus til ca. 1 milliard kroner. Det ville Colin Champman, Lotus-grunnleggeren og Lotus-legenden, likt.